Bapak pukul anak sebab nak pakai tudung?? | ˙·٠•●♥ mia suka berangan™ ♥●•٠·˙


Assalamualaikum. saya kini mengambil tempahan untuk make up Dinner, Photoshoot, Tunang dan Nikah sekitar Melaka, Negeri Sembilan, Selangor dan Kuala Lumpur. Email me oke : gardisareyou@yahoo.co.uk

Join ChurpChurp Jom!

Tuesday, November 9, 2010

Bapak pukul anak sebab nak pakai tudung??

Dicatat oleh m i a di 5:13 PM
Assalamualaikum..


dipetik dari muka buku...ada ke patut..memang tak patut kan...


Di suatu petang yang hening....

Aku mengeliat sepuas puasnya. Nasib baik takdak siapa nampak cara aku mengeliat. Mahu jatuh saham aku….

Tiba tiba aku teringat kisah semalam. Airmata terus berlinang. Terasa amat sayu dan sedih. Salah ke kalau aku nak pakai tudung?

Naper abah tak benarkan? Buat pengetahuan korang, bapak aku ni jenis orang yang sibuk giler. Businessman yang sentiasa sibuk.

Mak aku dah takder. Meninggal dunia lama dah. Sedih sangat sangat.Dari jendela, kelihatan cahaya matahari mula menjeluskan diri ke celah celah langsir tingkap. Jam dah 11:00 pagi. Perut lapar. Aku bangun capai tuala, masuk bilik mandi. Lepas mandi, aku belek belek tubuhku pada cermin. Alangkah lebih cantik kalau aku bertudung.

Aku nekad! Aku akan protes habis habisan kalau bapa aku tak nak juga bagi pakai tudung.

Aku sanggup lari dari rumah.Demi kebaikan yang aku pilih. Lantak la dengan ahli keluarga aku yang lain lain. Semuanya tak nak pakai tudung! Tapi aku nak!!!! Aku turun ke bawah. Baru jea nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapa aku balik.

Aikkkk, apahal bapa balik awal ni..

Dalam masa yang sama, aku rasa inilah masa yang terbaik untuk desak bapa aku benarkan aku pakai tudung. Now or never! Bila bapa aku buka je pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan masa, aku kata, 

”Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak!”

Bapak aku terus jegil sebesar besarnya. Macam ada api keluar!

Panggggggggggggggggggg. Bapa aku hayun penampar ke muka aku! Tersepok aku di celah set sofa. 

“Aduhhhhhhhhhhhhhhh hhhh…sampai hati daddy! Cheq tau la daddy rasa malu kalau cheq pakai tudung. Salah ka kalau cheq nak tutup aurat cheq? Kalau adik dan abg tak nak… .”

Pangggggggggggggggggggg!!! labuh pelempang ke muka aku sekali lagi sebelum aku abis bercakap.

"Hang jangan nak bagi aku malu naaaa! Hang jangan nak buat pasai! Hang nak pakai tudung buat apa???

Dah 100 kali aku habaq, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG!!! Tu la, bila time kelas agama, hang ponteng!Nama hang aku boh “Razali”, tup tup lekat jadi ZAZA sahaja! Memang la dalam rumah ni semuanya tak bertudung sebab adik hang tu lelaki! Abang hang pun lelaki jugak!”.

Aku yang tersepuk celah sofa, terus menangis terkedu kedu. Dah la sakit kena tampaq, kena pelempang. Tudung pun tak dapat jugak.

SALAH KAH AKU? SALAH KAH AKUUUUUUUU! OOOOO tidakkkkkkkkkkkkk!





grrrr...mesti korang mula-mula tadi rasa pehal.pulak.ni..dengan muka seyes...but sekarang rasa ape?

ada rasa nak sepak-sepak??sama laa..saya pon rasa gitu jugak..grrrrrr...


~wassalam~

12 ulasan:

Eppy Eoshi on November 9, 2010 at 1:17 AM said... BALAS

sengal tahap nak mamps....
btw, cantik blog =)

aNiSa hANg tUaH on November 9, 2010 at 1:21 AM said... BALAS

okei mia
sangat saspen gitooh
okeh

mia on November 9, 2010 at 1:24 AM said... BALAS

epppy :
hahahahaa...kan..mmg bongok gile..tq babe..

anisa :
hahaha...terkena gak mcm mia kan..ehhee

beLLa on November 9, 2010 at 2:43 AM said... BALAS

LOL! dah ingat knape dah. jap lagii..adooi~ ;p

azzey on November 9, 2010 at 3:23 AM said... BALAS

mia: ha3....mmg suspense citer nih! kelakor pon ia juga.....dh pnh dpt dulu fwd dr sorang kawan. kelakor kannnn....

iamnerves on November 9, 2010 at 3:30 AM said... BALAS

bukan patut lempang..
dak tu memang patut di pijak beramai2..
=p

Cik Gallus Gallus on November 9, 2010 at 3:50 AM said... BALAS

dh lame bace psl tajuk entry ni
so dh tau ending die
tp mmg bongek budak laki yg nak pakai tudung tu

mia on November 9, 2010 at 4:09 AM said... BALAS

bella :
hahahhaaa..tu la suspen ek..

azzey :
hahahaa...mmg klaka gile..sbb tu saya amek..

mia on November 9, 2010 at 4:10 AM said... BALAS

iamnerves :
hahahaa..hamboi..garang..

gallus :
hehehe..tu la..sy 1st time bc, mmg gelak bsar

Rara Farah on November 9, 2010 at 4:39 AM said... BALAS

ingat subjek tu pompuan...upenye jantan...huhuhu.....sgt mendebarkan

mia on November 9, 2010 at 5:47 AM said... BALAS

rara :
heheh..yeahh..rara pon terkena ek

Anonymous said... BALAS

Sengal-sengal manja gitu... Dah agak dah...HAhahha..

 

˙·٠•●♥ mia suka berangan™ ♥●•٠·˙ Dikuasakan Oleh Blogger Template Touch Up by Mia Adnan