Selamat Hari Bapa, ayah.. | ˙·٠•●♥ mia suka berangan™ ♥●•٠·˙


Assalamualaikum. saya kini mengambil tempahan untuk make up Dinner, Photoshoot, Tunang dan Nikah sekitar Melaka, Negeri Sembilan, Selangor dan Kuala Lumpur. Email me oke : gardisareyou@yahoo.co.uk

Join ChurpChurp Jom!

Sunday, June 19, 2011

Selamat Hari Bapa, ayah..

Dicatat oleh m i a di 12:36 PM
Assalamualaikum..

halo readers..

semalam, balik dari kerja, saya sempat tengok drama berkaitan hari bapa. tiba-tiba hati jadi sayu dan sedih sangat. aduahi..

4 hari berkerja, setiap hari ayah hantar dan ambil saya dari tempat keje. tak pernah miss, dan tak pernah terlewat. saya tahu, ayah keluar rumah jam 7 pagi, dan abes kerja hampir jam 11 malam. aduhaii..bila kenangkan semua ni, saya jadi makin tak sabar nak dapat posting..seyesly..saya jadi tak sabar nak dapat gaji dan tolong ibu ayah saya.




ayah saya seorang yang kuat berkerja. ada saje kerja yang ayah buat. sebelum kerja di KYM, ayah gigih dengan mesin rumput rumah-rumah dan ada juga amek sub-kontrak. ayah pernah mengadu dengan saya, terjatuh waktu mesin rumput di lereng bukit sebuah sekolah, dan budak-budak yang nampak, hanya ketawakan ayah saya. hati mana tak sedih, saya, anak lelaki yang diketawakan tu, rasa nak luku-luku aje kepala budak-budak yang tak reti adab sopan ni. tapi ayah cuma senyum dan cakap "takpe, ayah nak anak-anak ayah belajar pandai-pandai"


ayah paling asaited kalau telefon anak-anak dia. angkat saja telefon, ayah akan cakap "hi sayangg, anak ayah sihat?" saya tak tahu bapa orang lain, tapi saya rasakan yang ayah saya ini jenis satu dalam sejuta. tiap kali nak berpisah, ayah akan cium dahi anak-anak dia. kalau tengok tv ramai-ramai, ayah tak semena-mena akan tarik hidung anak-anak dia. kata ayah, nak kasi hidung mancung. ekehekee..dan hasilnya, memang agak mancung la hidung adik-adik saya..ahahhaa



ayah saya juga seorang yang tinggi dengan kasih sayang. saya tahu, ayah selalu bersedih, dan kadang-kadang, ada jugak mengadu dengan saya tentang itu-ini. sometimes, its makes my heart cry. sedih sebab tak mampu buat apa-apa.

saya bukanlah dari keluarga yang senang. dan saya harap, saya dapat buat keluarga, terutama ibu ayah berasa senang bila saya da kerja nanti. amin, amin...

adik-adik akak, akak tahu korang ada jugak skodeng blog akak ni, terutama ijat kan? hhehee..adik-adik akak, belajarlah sungguh-sungguh, hargai jasa dan kasih-sayang yang ibu ayah dan curahkan pada kita sampai kita ditahap ini sekarang. walaupun, kita kadang-kadang rasa marah dan kecewa, tapi apapun, ibu ayah tetap yang teratas dalam hati kita.




ibu ayah, harap bole tunggu sehingga mia dapat kerja. Ya ALLAH, panjangkan usia ibu ayah untuk dapat aku balas segala jasa-jasa mereka. amin..amin..

~wassalam~

p/s : oh entry ni sedeyyyyyy.. mata berkaca-kaca sambil menaipp..



2 ulasan:

Anisa Hang Tuah on June 18, 2011 at 9:38 PM said... BALAS

selamat hari bapa,uncle ;)

Atiqah Adnan on June 19, 2011 at 8:43 PM said... BALAS

Haah tak sabar nak tunggu ko keje.. hee~ nanti bole belanja kalong.. keje nanti hope dapat laa dekat2.. jgn kawen cepat tau..

 

˙·٠•●♥ mia suka berangan™ ♥●•٠·˙ Dikuasakan Oleh Blogger Template Touch Up by Mia Adnan