Ajal maut di tangan Tuhan.

Tuesday, July 12, 2011

Assalamualaikum..

halo uols..

semalam selesai urusan pengambilan jubah dan beberapa urusan lain di Tanjong Malim..esok mula kerja balik..alahai malassnye, mentang-mentang da cuti 3 hari, bole golek-golek lama sikit kat atas katil, esok mula balik hazab nak bangkit pagi..alalalaaa..

semalam saya sempat ke Uptown Shah Alam bersama Safwan dan seorang lain kawan, Nedy. dari KL gerak ke Shah Alam amek Safwan. kemain happy bila nampak pokcik tu sampai lupa daratan kejap..ehhe..Safwan nampak makin kurus dan kemas sebab da potong rambut..alalalaa..

gerak ke Uptown Shah Alam dalam jam 1.30 pagi kot. jalan tak semak macam KL, so Nedy bawak kereta bole tahan laju, saya pulak rancak berborak dengan pokcik kat belakang. borak pasal keje, sikit pasal konvokesyen.




hampir sampai ke uptown, something happen, yang bisa buat saya, Safwan dan Nedy termenung 42 saat. mane taknye, kereta hampir terbalik sebab Nedy tak perasaan ada devider kat tengah jalan. bila Safwan tegur pasal devider tu, memang kereta da dekat sangat. Nedy yang memang terkejut gile pegi putar stereng 360 darjah, kereta memang da senget sebelah da hampir nak terbalik sebab tayar belah kanan da terangkat sikit, tapi nasebla mokcik tu pemandu yang berkaliber, berjaya buat kereta stabil balik.

fuuhhh, sampai uptown, cari parking, stop kereta and masing-masing terdiam. semua ibarat merenung masa depan. sunyi sepi sampai Nedy cakap "Mia, Nedy rasa nak nangesss" hehehee..memang gile la. kalau lah Safwan pon tak perasan pasal devider tu, agaknya kereta da melambung dan terbalik kot. dan kalaulah Nedy tak cepat-cepat pegang stereng lepas buat putaran 360 darjah tu, agaknya, kereta da berputar lapanblaskali dan kompomlah masing-masing da tercampak keluar dari kereta.. nauzubillah..

tapi Alhamdulillah, syukur sangat-sangat takde ape yang berlaku, cuba kereta yang ada kat belakang kitorang tu je yang sedikit fobia kot, yelah..tengok kereta senget depan mata..wakakapp..

TENGOK CARA PAKAR BERLUMBA KAT SINI

2 perkara yang boleh dijadikan ikhtibar. pertama, 2nd driver (orang yang duduk di sebelah driver, berdasarkan kes ini, saya lah ) patut membantu driver dalam pengawasan jalan, tolong tengok ada kucing melintas ke, tayar terbakar tengah jalan ke..

kedua, berhati-hatilah bagi kereta yang ber'power steering'. bahaya gile bila saat-saat kecemasan. putar sikit je, gerakan die kemain lagi sebab stereng ringan sangat. kalau kena pada yang kelam kabut macam saya mau terhumban kereta ke sana ke mari..huhuh

jadi, berhati-hati la ye semua..jaga diri uols

~wassalam~



You Might Also Like

8 Comments

  1. fuhhh..
    kalo saye la mmg xleh nk bwk kete dh..
    nanges kat ctu je..
    huhu

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah tak jadi apa apa..

    klu tak confirm masuk paper hari ini.

    huhuhu, jgn marah yea, gurau jeee

    ReplyDelete
  3. @Cik Ezy

    hahaha..mia mmg da nak nanges da ezy, tp malu pokcik ada..hakahkahaa

    ReplyDelete
  4. @delarocha

    oh ini betol..hahaha..syukur sgt3..

    ReplyDelete
  5. hiiss.. nedy.. naseb baik takde apaapa.. tapi sempat tak jalan2..? hehe

    ReplyDelete
  6. uish.. bahaya tul.. syukur takde pape yang buruk jadi

    ReplyDelete
  7. @Atiqah Adnan

    hahhaa..cuak gile si nedy kak long..balik tu Safwan yg bwk..sbb seram da..hehe..sempat sebat sandle je...

    ReplyDelete
  8. @MerLe

    tu la yang..naseb kan..hehee

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^