Da jumpa orang yang sama tarikh lahir?

Friday, January 06, 2012

Assalamualaikum..

hi semua,

dulu masa kecit-kecit, saya memang asaited gile bila dengar kawan-kawan sama tarikh lahir dengan kawan-kawan yang lain. masa tu rasa macam eeii bestnye bestnye macam ada something good good je bila kita jumpa orang yang sama tarikh lahir dengan kita kan. ni perasaan masa zaman old skool la ye, sekarang ni tidak lagi hoho.

setakat ni saya baru jumpa 2 orang yang sama tarikh lahir dengan saya. seorang lelaki dan seorang perempuan. AWEsome! sepasang kan. memang takde makna apa pun, just rasa macam 'huwaaaaarggghhh akhirrnyaaa jumpa jugakk' *kilat sabung menyabung!* haha. yang lelaki tu, sama tarikh, bulan dan tahun dengan saya, dan yang perempuan tu, cuma beza tahun je. but still rasa asaited tu ada jugak.
saya tak tahu la, tapi masa zaman sekolah dulu saya macam ada rasa kalau kita jumpa lelaki yang sama tarikh lahir dengan kita, itu la kot jodoh kita. pffftt!! oke ulang, itu kepercayaan zaman lap hingus kat baju je oke kahkahkah. so bila dapat tahu ada budak lelaki sama tarikh lahir dengan saya, ada lah jugak tergedik-gedik nak takel padahal tak sedar diri muka macam tongkang pecah kehkehkeh. oh rindunye zaman sekolah.


Boleh? wakakappp!

[sumber : sayadoodle]
ada orang cakap, bila pasangan kita sama tarikh lahir dan sama umur, hubungan akan jadi 'panas'. saya tak tahu maksudnya apa, adakah 'panas' hingga kain jemuran pon bole jadi kering, atau 'panas' yang bole buat jari melecur, atau 'panas' yang hangat buat kita asek berpeluh aje ehem. but pada saya, tu semua takde maknanye. mengarut oke.

kalau kita percaya dan tahu jaga hubungan, semuanya akan oke dan berbahagia selalu kan. eh kenapa sampai masuk bab-bab hubungan ni ek? da ke lautt da entry ni. acely nak cerita pasal sama tarikh lahir aje choiii betol la grr.

oke fokus. kalau muka seiras orang kata ada 7 manusia muka seiras dengan kita kat dunia ni, betulkan saya kalau salah ya. tapi kalau sama tarikh lahir? ada ke fakta tentang benda-benda mengarut ek? da nama pun mengarut, mana datang faktanya mak nenek oiii.

peminat basikal kelik sini sekali aje

oke da bai,

~wassalam~

You Might Also Like

10 Comments

  1. buat masa ni sy jumpa sorg blogger sama baya n tarikh lhr yg sama ^__^

    ReplyDelete
  2. dah jumpa..hewhew..agnes monica dan senior saya ;)

    ReplyDelete
  3. @nuyui a.k.a miss YUI

    huwa, blogger tu lelaki ke prmpuan? ehem ehem..hahahaa

    ReplyDelete
  4. @Anisa Hang Tuah

    amboi, agnes pulak tu..mia xjmpe artis lagi sama DOB..

    ReplyDelete
  5. saye xprnh kisah sape yg same tarikh lahir ngn saye..
    terok kn?
    haha

    ReplyDelete
  6. wa..best bile jmpe...excited je...rse nye muke yg same ade 7 semua nye...hehehehe

    ReplyDelete
  7. banyak dah maz jumpe yg same.. sarimah ibrahim, sis fyna [pemilik blog fyna here blog], senior kolej, junior kolej n adik angkat.. ramai tak? hihihihi

    ReplyDelete
  8. @Ezy Chiaki

    hehhee, xpe dear, mane tahu da jumpe nnti bertemu jodoh pulak ehem..
    hehehee

    ReplyDelete
  9. @jan

    haa btol la tu..7 kan, hehee

    ReplyDelete
  10. @Nurul Mazni Sawal

    hamboi, banyaknye maz. mia baru 2 je tau

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^