Make Up Job

Monday, September 24, 2012

Assalamualaikum.. 
   
hi semua, 
 
Sihat uols?  well, syukur segalanya berjalan lancar sekarang ni. kerja, part time job, student, family and my love, semuanya memeriahkan hari saya acehwahh ahai. even ada la certain timing yang buat nafas sesak and sometimes rasa down sangat xspesially pasal budak-budak, but still oke kot. mengajar di SBP ni cabarannya berbeza. mengajar memang sangat selesa tapi kerenah budak lain macam pulak hoho.
 
ape pun, sekarang saya selesa. yup rasa da selesa dengan kehidupan sekarang. matlamat seterusnya? KAHWIN hohoiii. kumpul duit, da cukup duit, next step la pulak kan. da berumur 25 tahun ni, ramai sangat kawan-kawan yang da kawen. jelesnyeewww tapi sabarkan diri hokey.

Cubaan pertama nak hide kening guna gam. not so good. 
 
oyeah, saya suka cuti sekolah even tahu akan ada banyak, i mean seriuslyy BANYAK gile kerja yang akan muncul yang memungkinkan saya tak dapat menikmati cuti dengan gilang gemilang dan terbilang. but still, saya suka cuti sekolah heheh. sebab? ehehe banyak dapat make up job and semuanya di Melaka oyeah. pertama, memudahkan saya, kedua, mengembirakan customer kalau saya tiba awal time mekap nanti kan kan. 
 
banyak feedback dari customer bagitau, mereke hire saya untuk make up sebab murah.
 
 Trial Make Up : RM 20 
Dinner/Photoshoot : RM 50 
Make Up Tunang : RM 80 
Make Up Nikah : RM 100 
Make Up Sanding : RM 150 
 
murah? hehe hire la saya hoho. sebab apa murah? pertama, sebab saya hanya make up sahaja, and if nak mintak tolong pakaikan tudung or aksesori, bole takde masalah. kedua, saya tak cukur kening, memang tidak akan cukur kening dan ketiga, saya tak pernah pergi mana-mana kelas mekap lagi, jadi rasa diri ini belum cukup pengalaman, makanya harga pun ikot standart diri je la hehe. but ada jugak perancangan nak join kelas. just not enough time buat masa.

 
almost did it! 
 
dan lagi, saya banyak guna produk dari Naturactor, Elianto and Maybelline untuk mekap customer which is guite good product but still cheap kan. and, sekarang ni dalam usaha mengumpul product yang lebih hot macam Kryolan and Mac, huwaa giteww. and if da complete, and ilmu pun da penuh di dada, harga pun mungkin berubah la kot hehe.
 
baek, disebabkan saya takde perkhidmatan cukur kening, so sekarang ni, sedang giat praktis untuk hide kening guna gam. so dat kening nampak kemas and cantek aje hehe. and yeah, hampir berjaya!

Practise Makes Perfect! really man..
 
jadi kalau ada yang nak saya mekap untuk sebarang event, bole pm di Facebook Mia Adnan or email ke gardisareyou@yahoo.co.uk ya. 

Hujung tahun ni nak bawak family makan angin, any suggestion?

oke da bai,

~wassalam~

You Might Also Like

1 Comments

  1. Tahniah Pandai mekap kan.. Memang murah sangat tu..
    Nk g mkn angin kat mana? Nak itot..

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^