Ada baiknya kau diam aje!

Thursday, June 02, 2011

Assalamualaikum..

halo readers,

semenjak, dua menjak, tiga menjak ni..saya rasa macam bahang-bahang panas mula menginjak ke dunia blog ni kan..kau sekolahkan blogger di sini, dia sembur blogger di sana..adehaii. percaya tak percaya, benda-benda macam ni sebenarnya macam ditunggu-tunggu oleh certain blogger..setuju? 


ada yang suka jadi pemerhati, hanya melihat blogger-blogger buat entry sembur-menyembur. rasa teruja baca entry yang macam peluru berdas-das, dengan bahasa yang tak boleh belah *kau nak tunjuk kau kool ke hape?*..ada juga yang baget pandai hebak bukan main, buat entry balas tembakan atau bunga api tanda sebaran kepada entry lain..

adehai..rasa lawak gile bila kita saling maki-memaki, kau nak nasihat dia, tapi kau maki dia, dia yang rasa panas, buat entry maki kau balik..serius, rasa kelaka gile..agaknya, macam ni la kan realiti sebenar dunia blogger ni..alahaii..

bila saya tengok entry atau komen *paling banyak komen la* yang semacam ini, perkara pertama yang saya terfikir, 'agaknya berapa umur budak yang cakap gaya macam ni ya'. bila tengok gaya kita yang menulis ni, saya bayangkan yang kita-kita ni macam budak kecit, tahu? tak tahu la pulak kalau kita memang da tua sebenarnya.. ayat ini rasa macam kurang ajar kan, tapi kau penah dengar orang cakap "gaya penulisan melambangkan personaliti kita", penah ke?

cuba perhatikan, berapa banyak golongan umur blogger yang sibuk mengulas pasal isu-isu tak semenggah tentang blogger lain? berapa ramai pulak yang hanya jadi pemerhati dan buat muhasabah diri tentang isu yang timbul? cer kaji sikit..saya tak tahu la yang lain, tapi saya ni lebih banyak memerhati daripada mengulas. dan bila rasa nak mengulas, saya akan kongsi pendapat tu dalam entry yang sebegini..
entry yang tidak disertakan NAMA, LINK, URL, GAMBAR dan segala macam mak nenek.

tapi, ada juga kita yang kata, masing-masing ada cara tersendiri kan..tapi bagi pendapat saya, lebih baik kau diam daripada kau sebarkan benda yang sepatutnya menjadi rahsia. perkara macamana tu yang sepatutnya menjadi RAHSIA? fikir sendiri la yang, da besar kan?

oke da bai..

~wassalam~

You Might Also Like

9 Comments

  1. kadang2 berdiam diri boleh menyelesaikan masalah jugak. haha.

    ReplyDelete
  2. haha..blogger kan ramai yang jenis suke mengikut..bile sorang wat entry panas.berduyun dok tambah lagi..

    ReplyDelete
  3. berbuat baik la sesama kite,,kdg2 nk menegeur pon kene ada cara nya :)

    ReplyDelete
  4. laut yang takde tsunami tak best la mia, kekadang perang pon layan.hahaha

    ReplyDelete
  5. @nazirulhazwan~

    hehe..tsunami kat laut xpe dato, xdpt dosa kt sape3..

    ReplyDelete
  6. nak wat jugak lah. buleh pemes cepat.
    HAHA

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^