cerita lapuk : KONVO!

Wednesday, August 17, 2011

Assalamualaikum..

hi semua.

sekarang ni sedang gigih nak kemas rumah, kan lagi 13 hari nak raya *sengih sambil kening terangkat-angkat* tahun ni tukar langsir baru oyea oyea, dan kuih hape pon tak buat lagi. takpe, kuih bole tunjuk-tunjuk aje, kehkehkeh. oke diam la mokcik!

even mak nenek ni da hampir 3 minggu konvo, tapi hari ni rasa bersemangat pulak nak update cerita konvokesyen saya dan kawan-kawan. cerita da lapuk la me'ah ui. hehe, takpelah, karang kempunan pulak saya tak dapat share kat sini. oke fine, fine.

biasalah, bila nak konvo semua asaited bukan main nak gambar kat atas pentas kasi anggun cun melecun kan. macam tu jugak saya. ehem. tapi masa konvo tu tak berapa nak berduit sangat, makanya, hanya dapat bayar duit gambar yang UPSI sediakan aje. mula-mula sedih macam 'alaa sedihnye nak gambar dengan ibu ayah ada latar belakang buku pasu bunga konon-konon kat studio la kan' tapi tapi tapi, bila dengar ada kawan-kawan yang da kena tipu dengan photographer yang kuangajo mintak bayaran sampai RM160 tapi harammm, gambar hancuss, tiba-tiba rasa bersyukur pulak. jadi korang yang bakal konvo, sila berhati-hati oke >,<


Hadiah dari Ibu Ayah

sebelum masuk dewan, macam biasa ada taklimat untuk step nak amek skroll. kat mana nak berhenti, kat mane nak tunduk sikit. memang berdebar-debar lebih-lebih lagi bila da masuk dewan huwaaa, macam orang-orang penting gile gitteww, bila masuk aje dewan semua tepuk tangan. kau bole tak rasa nak pengsan ke? acecewah, time tu la rasa nak pitam, nak terkencing apa semua. tapi bila da naek pentas, laaaa sekejap aje ponggg, tak dapat nak feel feel bangga segala. akehkehkeh. alhamdulillah, takde pulak saya jatuh tersungkur kat situ. itu seyesly, yang paling saya bangga. ehem.

but, masa dalam perjalanan balik, saya dan ibu da ke laut sebab letih sangat. kesian kat ayah. tengah lena-lena tiba-tiba ayah menjerit 'ya ALLAH, ya ALLAH'. saya mencecet-cecet la bangun. tengok je depan tak nampak ape, asap penuh kat depan kereta. rupanya, ada kereta lain tercabut tayar dan belakang kereta tu trailer panjang dan belakang trailer tu, kereta viva putih kiteorang. trailer tu punya brek, memang mengaumla sampai asap semua keluar. saya tak dapat bayang kalau pemandu trailer tu tak sempat brek, memang hancur kereta tayar tercabut tu. lagi ngeri, kalau ayah tak sempat nak tekan brek, kot mengantuk jugak ke. huhu. tak bole nak bayang. bagus juga benda ni jadi, sebab lepas tu mata saya terus tukar jadi burung hantu pandang ke depan tak toleh-toleh da, focusss!! grrr.

bersyukur sangat-sangat takde benda buruk jadi. dan sekarang, hati tak sabar-sabar nak kerja. acely, banyak amek gambar, but saya malu nak letak kat dalam blog, bole?hehe.



gambar sipi-sipi, malu kak oii..

oke da bai. eh kejap.



saya mengagumi beliau. suka sangat Heliza Helmi Hijab, sampai termimpi-mimpi. huhu

ada sape-sape nak belanja? uhuk-uhuk.

oke bai.

~wassalam~



You Might Also Like

4 Comments

  1. sekejapnye.. dah nak raya dah ke?

    ReplyDelete
  2. hehe..suka dgr citer org dh konvo...tp nsib baek tak jd pape.. emmm...bahaya... pape pun, slmt menghias rumah =)

    ReplyDelete
  3. @Umie Artoqiemie

    haa tau xpe kan..ehehe..kojap je rasa tahun ni..huhu

    ReplyDelete
  4. @MerLe

    thanks merle..ehehhe. punye doa moga3 xtersungkur atas pntas tau..ahahaa

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^