Review : Peri's Tint Marker in 02 Orange Stain from PeriPera

Monday, April 29, 2013

Assalamualaikum, hi semua.

lama tak update, suddently come out dengan review pulak ye. pon boley kan.

well, sekarang ni saya obses dengan warna oren. blusher, eye shadow and lipstick pon semua nak warna oren. saya syak, mungkin da tersampuk dengan mambang dari Korea kot. kot laa heee. so hari tu singgah Watson di Aeon Bukit Tinggi, konon nak cari Lipstick kaler oren, nampak je pen marker warna oren, terus lupa daratan hoh!

and today, maghi saya nak share tentang one of the newest products from Korea. da 2 minggu try this tint marker, and juga minta kawan-kawan try. well, this one is TOTALLY AWEsome!!!!!!!


Peri's Tint Marker comes with 3 shades

 
Plum Stain.Pink Stain.Orange Stain



mine. 02 Orange Stain


Pro

pertama, pakaging yang super duper cute. sebijik marker pen yang taruk kat whiteboard tu. mungkin kalu saya pakai di khalayak ramai, depa fikir mak nenek ni gile hape pakai marker pen kat bibir, giloss!

kedua, tahan lama. yep its totally long lasting. kaw bedal la sambal belacan ke kefci hingga menjilat jari ke,Peri's Tint Marker ni memang tahan lama. saya try kat my becoming sister in law. and yeah, beliau juga cakap, this product tahan lama.


oren yang sangat oren!

ketiga, easy to apply. mungkin sebab tint ni berbentuk pen. pendapat saya, this pointed tip buat kita lagi senang nak apply kat bibir xspecially kat area hujung bibir tu kan. so takdelah kita menganga mulut besar gedabak untuk apply kat that area. sila angguk!

keempat, bau yang menyenangkan. i mean, this peri's tint marker has a light sweet floral smell. so bila apply tu kita bole baget macam ada kat kebun bunga la, bole? over taw.


Kontra

pertama, macam biasa. pendapat saya, mana-mana lip products yang jenis tint memang akan ada efek bibir kering. kan. before this, saya pernah cuba tony moly and yes, bibir kering haruslah terjadi. same goes to this one. bibir akan jadi a bit kering tapi tak la sampai berdarah.

so apa saya buat? after apply Peri's Tint Marker ni, saya apply pulak Just Bitten Kissable Balm Stain sebagai balm. and yes! it's work. bibir tak kering and uols bole senyum sampai telinga. makanya, sila pakai lip balm ya.

kedua, rasa yang tak best hehe. well, ni pun i guess sama macam lip tint yang lain, and saya okey dengan hal ni. bagi yang suka sangat jilat-jilat bibir tu, mungkin bole apply lip balm yang ada rasa manis-manis sikit ke?

oke done! ini adalah pendapat saya yang da guna almost 2 weeks. harga Peri's Tint Marker ni ialah RM 37.90. saya tak sure sama ada harga ni berbaloi atau tidak. will update later kot. nak tengok tint marker ni tahan sampai berapa bulan oke.


Repurchase?

YES, if it on sale.



me wearing Peri's Tint Marker in Orange Stain

oke then, if nak tengok review produk yang lain, KLIK SINI.

oke da bai, wassalam~

You Might Also Like

0 Comments

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^