Housemate yang tak sekepala, macamane nak handle?

Wednesday, February 06, 2013

ENTRY REPOST
............................................................................................

Assalamualaikum, selamat petang semua.

lamenye tak menaip. 2 minggu terakhir ni buat saya jadi lebih sibuk sikit untuk selesaikan pelbagai urusan sebelum tamat praktikum jumaat depan. Akhirnya, penantian 4 tahun belajar tamat Jumaat depan, hehe alhamdulillah.

well, tak sabar tunggu Isnin ini. Sambutan hari guru pertama saya sebagai cikgi, hahhaaa. Ada ke patut kawan-kawan suruh saya baca sajak. Sat gi keluar lain macam, semua pengsan baru tahu.

Baiklah, 4 bulan praktikum ni, banyak benda yang saya belajar. Bukan setakat ilmu penguruan tapi ilmu menjadi rakan serumah yang berwibawa *poyo letteww* korang pernah duduk rumah sewa?Macamane rasanya ek. Meh share sini ya.

Satu benda yang saya patut terima hakikat ialah, tak semua orang boleh ikut cara kita. Kadang-kadang kita rasa macam ni lebih baik tapi orang lain kata, macam tu lebih elok. so how?

Pendapat saya, tolak ansur tu penting bila sama-sama duduk satu rumah. engkau please la jangan assume yang semua orang boleh ikut kelapa kepala hotak engkau ya me'ah. Tapikan, i am not sure sama ada benda ni baik atau buruk, actually saya lebih senang buat kerja sendiri-sendiri. Let say kemas rumah ke, mop lantai, lap dapur gas, saya lebih suka sendiri buat. bagus kan gitu? but sometimes ada juga saya terfikir, kot la budak-budak umah fikir 'nak tunjuk rajin letteww'

Peliknya, bila da selalu sangat buat, saya jadi tak kisah pulak tentang apa yang orang lain nak fikir. Sebab, saya ada jugak tunggu kot la yang lain nak datang tolong, kemas sama-sama, but sadly, macam malam sikit je katanya and i don't mind at all. tapi kalau sampai barang sendiri pun nak saya tolong jagakan, macamane tu? itu macam agak over and sangat tidak menyenangkan. Bukan sepatutnya kalau you dah masak atau makan, you kemas balik atau basuh pinggan ke?


kalau dapat macamni??

manusia kan, kadang-kadang hati rasa panas la jugak bila benda macam selalu sangat jadi, my BF ada cakap, sekarang baru saya rasa gaya hidup rumah sewa macamana, fuhh rasakan cik me'ah. sangat betol la kan, lain orang, lain caranya. kalau nak tegur, kita ni da besar, anak dara, bakal cikgi pulak tu, karang tacing tacing terlebih, jenuh pulak ahkak nanti!

anyway, saya anggap semua ni macam pengajaran baru la kan. well, positif tu penting. Hopefully, housemate saya yang seterusnya satu kepala dengan saya agar hidup lebih gumbira dan sejahtera..oyea!

~wassalam~

You Might Also Like

9 Comments

  1. nis pernah dapat yg tak sekepala.
    sampai gaduh
    baling2 mug dkt muke
    baling kerusi kat badan die
    ganas tak nis?
    hahahaha

    ReplyDelete
  2. @Anisa Hang Tuah

    niss seyess ke ni?huwaa..gile laa..ganazz woooo

    ReplyDelete
  3. kena sangat dengan waktunya kak mia post entry nie.. aida pn tgh alami bnda yg sama ni...siap maki hamun gi... masalahnya, aida xreti nak maki2 hamun nie... so, sebijik la kena..diam jaa.. tension sungguh... dah tu kan kak..yg nak bambu kita tu rasa dri die terbaik...crita sana sini dia bgus... pdahal diri die dgn apa yg die crita totaly diffrent..hnya yg srmah dgn die ni ja yg tau.. tpi apakan dya..dia pndai gebang...huhuhuuhuhu

    ReplyDelete
  4. ganas gila kak diatas nie..huhu..
    tak pernah lagi duduk umah sewa..nanti blaja camner la ek??huhu..scary

    ReplyDelete
  5. prnh duk umh sewa..
    mase sem last gdoh ngn housemate..
    sedih la bile ingt..
    huhukk..
    xsume org leh trime pe yg kite buat..

    ReplyDelete
  6. @...i'm AidA...

    mak aii..kuang ajo tu yang..hehhe..seriusly aida, sometimes, kite kene cuci jugk org mcm ni, so dat die xboleh nk buat suka hati mak apak die aje..

    ReplyDelete
  7. @Rara Farah

    hahaa..kak anis mmg ganaz yang..xsemua yg kejam macam ni yang.dun wory ea..hope rara dpt housemate yg best giler

    ReplyDelete
  8. biasa la tu

    kat rumah ni, tukang sepah ramai

    tukang kemas sorang je

    ahaksss!

    ReplyDelete
  9. @delarocha

    ahhahaaa..last3 kita join je skli maen sepah..pandai3 dorg sedar diri ek..

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^