Review : Stay Matte Foundation 04 by Farmasi

Sunday, July 29, 2012

Assalamualaikum.

hi semua,

lama gile tak update. hari-hari jenguk blog and singgah blog lain jugak, but nak update blog sendiri memang tak larat. alahai macamla awok sorang je bekerja mak nenek uiii. oke focus!

hari-hari pergi sekolah, saya just make up simple aje, takdela beriya-iya sangat, ke sekolah je kot hehe. but dalam masa yang sama sempat jugak buat uji kaji foundation yang saya pakai. now ni da jatuh cinta dengan Stay Matte Foundation dari Farmasi.


3 warna yang sesuai untuk semua

Pro

saya guna code 04, a bit light for me but still oke. kulit saya ni a bit oily walaupun sikit je. so memang susah nak cari foundation yang sesuai, even ada mention oil free pun, tak tahan jugak. but foundation dari Farmasi ni memang totally gojes gileess uols. seriusly, memang best sangat. texture sangat halus dan ringan. nampak natural aje kat muka. yang paling penting, foundation jenis matte finish ni memang terbukti anti kilau dan muka tak berminyak sangat bila pakai hoho.

oke, dari segi tahan lama atau tak, itu depends pada cara kita apply foundation. untuk puaskan hati saya yang tak penah puas ni, saya test macam-macam cara untuk tengok which one is da best way untuk kasi foundation tahan lama. so bila buat review, saya bole kasi info berguna sikit kan agagaga.

saya da test apply foundation guna berus. dap-dap kan foundation kat muka and ratakan guna berus. memang nampak smooth aje kalau guna berus. tapi tapi tapi, buikss mekap tak tahan lama uols, kejap je da berminyak muka ni xspecially bahagian hidung. i mean seriusly tak tahan lama!!

then saya try pulak sapu rata guna tangan *pon boleyy* and hasilnya, bole tahan. but, masalahnya kena ratakan betol-betol terutama di kawasan kening tu supaya tak nampak capuk. and yeahh, foundation tahan lebih 8 jam oke, i likee!

nak test lagi, saya guna span pulak. 1st spray Aquara Spray kat muka, then dap foundation and ratakan guna span dengan cara dap-dap jugak. oyessss!! ini paling best la kot. foundation tak bercapuk and rata aje kat muka, and opkos, tahan lama dan itu bermaksud betol-betol tahan lama oyea! so kesimpulannya, saya galakkan semua apply foundation guna span compare to guna berus okess.


Kontra
NONE! totally in love dengan foundation ni aha!


Repurchase?
YES, totally

...

baek, saya beli Stay Matte Foundation ni di Fcc Beautyfarmasi Colour dengan harga RM 35.00 ohoiii. satu-satunya online shop yang jual produk Farmasi paling murah, seriusly. saya da survey online shop lain yang jual Farmasi, but Fcc Beautyfarmasi Colour memang paling murah hehe and selalu buat sale. and guess what, untuk Ramadhan ni, ada 10% diskaun untuk semua produk Farmasi, oyeaahh SEMUA produk uolss aha aha! 

lepas ni nak make up customer guna produk Farmasi je la. dalam proses nak beli High Performance Foundation by Farmasi pulak, dengar cerita lagi super duper AWEsome aagagaga.

nak tengok review produk lain, KLIK SINI. oke da bai,

~wassalam~

You Might Also Like

16 Comments

  1. klik sini tu tak de link lah dik. high performance memang best, ada anti aging. datang dari fb FCC kak zarina le..

    ReplyDelete
  2. same brand dgn saya juz saya pakai soft beige. plus harga pun sgt affordable. ;)

    btw, feel free to drop by mia <3

    http://khaiconcept.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. xpandai le mekap2 ni..

    Slmt puasa ye mia..

    ReplyDelete
  4. FCC best. lebih2 lg foundation dia. x oily n duk umah saje2 pun leh pakai.rse smooth jea. sy guna high perfomance n blusher dia. best!

    ReplyDelete
  5. @Sokha Sands Collectionhehe, sory kak xperasan, da ada link da hehe, thanks tau singgah sini

    ReplyDelete
  6. @Anonymous

    wa, thanks singgah dear, nak try lagi dan lagi produk farmasi ni hehe

    ReplyDelete
  7. @nuyui a.k.a miss YUI

    best sangat yui, try la, harga pun bole tahan kan..

    ReplyDelete
  8. @nur

    hehe, selamat berpuasa juga nur ;)

    ReplyDelete
  9. @nur

    hehe, selamat berpuasa juga nur ;)

    ReplyDelete
  10. @nur

    hehe, selamat berpuasa juga nur ;)

    ReplyDelete
  11. @orcHid

    best ke, nnti review la kat blog, bole share hehe. thanks singgah sini dear

    ReplyDelete
  12. Nk try ler..ade mcm rimmel 16hours lasting?

    ReplyDelete
  13. mintak izin copy testimoni FCC boleh?

    ReplyDelete
  14. @Ana admi

    hehe, xpenah try lagi brand Rimmel. seriously 16hours? huwaa shud try ni..

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^