Review : Long Wearing Eyeliner in Black by Silkygirl

Thursday, January 17, 2013

Assalamualaikum, hi uols.
 
fine, 3 minggu berturut-turut balik kerja jam 6 petang. alahai, sangat memenatkan. seriusly. bukan penat mengajar. tapi penat selesaikan kerja-kerja yang tak sepatutnya. senarai nama murid, key in data, susun fail begitu begini. ntahlah. bila fikir balik, rasanya saya ni bukan seorang guru, tapi seorang kerani wakakapp!
 
oke baiklah. meh tenangkan fikiran dengan tengok barang mekap. hapekeh? hehe. saya sekarang release stress dengan tengok tutorial mekap, pon boleyy ea. well, today nak share review tentang one of my fav eyeliner aha!
Long Wearing Eyeliner in Black 

saya ni memang peminat setia eyeliner. segala mak nenek eyeliner mesti nak cuba agaga. lagi-lagi yang jenis pencil ni. mudah dan cepat nak pakai.


Pro

yes, yang ni pun memang totally pilihan saya. sangat suka dan sangat puas hati. why? sebab harganya murah. dalam belas-belas je kot. kedua, sebab eyeliner ni jenis roll, so sangat senang nak apply. for me, eyeliner ni sesuai sangat untuk pergi kerja coz dia senang nak padam. saya tak anggap ni benda yang tak best sebab bila fikir balik, bagus jugak if senang remove, save wet tissue kan muhaha.


Kontra

satu yang tak best dengan eyeliner ni ialah kepekatan warna. compare to Glimmerstick eyeliner by Avon ni, Eyeliner Silkygirl ni memang tak berapa terang, perlu buat double layer so that warna jadi lebih terang. itu bukan masalah besar pon, so pada saya, eyeliner ni still awesome!

pilihan warna yang menambat hati.

oke, macam biasa, saya ada buat few test for this eyeliner. saje nak tengok ketahanannya


kiri : without base | kanan : with base

see, warna tak berapa nak terang. ni saya tak buat double line. even with base pun, warna still pada saya, tak cukup terang.


yang ini, saya lalukan dengan air je. tak usik ape. see, warna a bit pudar which is good for me sebab mudah nak solat.


This one, saya just lap dengan tisu. and again, warnyanya tanggal dengan mudah


Lastly, saya guna make up remover and its really gone. taraa! yang ni saya guna Make Up remover dari Etude House. 

Repurchase?

No.

if nak tengok lagi banyak review, klik SINI ya!

oke da bai, wassalam~

You Might Also Like

0 Comments

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^