Kolej Harun Aminurrasyid

Tuesday, August 31, 2010


Assalamualaikum


huwaa...tinggal seminggu je lagi kita dapat berpuasa..huhu..tahun depan ntah sempat lgi ke tak nak jumpe Ramadhan ni semula..kan?korang penah terfikir tak??adehh...mari sama-sama fikir oke..

bile raya kan, memang kite kene bagi duit raya ka??..jap nak tanye, adat bagi duit raya ni actually nye macam mane ek?ade yang cakap, da kawen, tak dapat da duit raya...ade jugak yang cakap, asal u masih belaja, mesti dapat duit raya, even u da kawen pon...(erkkk..aci ke macam tu ek)..hahahha..bagi kaum cina pulak..sape3 yang belom kawen, pasti akan dapat angpaw, walaupun umur da 37 tahun tapi still available..hahhaaa..bestnye kalu gitu ek...macam cik me'ah ni, bole lagi kot nak pegang duit raya..hokhokhokk...ade 3 alasan yang sangggattt kukuh..kot..hahahaa

1. cik me'ah masih belajar...hoh yeahh..
2. cik me'ah belum kawen...muhahahaha
3. cik me'ah belum kija...kerja la..kerjaaaa...hohoho...

bernas x???hahahahaa...kan..kan??jadi, sesiapa yang murah hati,hehehe...kecik tapak tangan, padang bola world cup, saya tadah kan..acehhh..(nampak sangat memaksa ekk..hahaha)

oke da me'ah..nak cite ape sebenarnye ni??hehe...ok3...saya sebenarnya rasa sangat bertuah dipilih untuk jadi penghuni di Kolej Harun Aminurrashid UPSI (KHAR)..heh..yosshh..sangat3 bertuah...bagi saya,KHAR antara kolej UPSI yang sangat aktiv..paling terbaekk laa..(ni pendapat me'ah oke..pada yang tak bersetuju, silakan...)..teringat mase mula3 jejak kaki ke khar, kami freshie kene isi borang kediaman..1st time isi, saya pilih Kolej Ungku Omar (KUO)..tapi ditakdir kan..memang muka KHAR kot, saya ditukarkan ke KHAR pulak..ehhee...

sebagai mantan Jawatankuasa Mahasiswa KHAR (JMK KHAR), saya tahu la banyak sikit tentang KHAR ni..bagi saya, pendapat saya sendiri oke...KHAR memang menonjol dari segi perancangan aktivitinya...semua aktviti yang dipilih seriusly gempakkkk gilee kentangg oke..saya dengan rakan JMK yang lain, sempat la jugak laksanakan beberapa aktiviti yang saya kira besar la jugak..antaranya, KHAT bersama duta palestin dan pecah rekod cipta jalur gemilang dengan tempurung kelapa..hehee..sangat best dan berbaloi-baloi..even bukan saya pengarah programnya, but still, terasa sangat happy dan legaa sangat bile semua aktiviti ni berjalan lancar dan happening gilee la...hehe

untuk hari kemerdekaan baru-baru ni..barisan JMK KHAR sekali lagi mencipta rekod dengan penghasilan logo 1 Malaysia menggunakan botol..huwaaa....memag gempakk laa..(sekali lagi gempakk oke..)hhhehee...best sangat bile malam ambang merdeka tu..budak3 palapes sama-sama join buat persembahan kawad, sketsa merdeka, sajak..last sekali masa count down merdeka...dinggg donggg...dushumm..dushumm...bungi api melimpah luah gitu..haha...seyes cantek sangat3...tapi maaf la ek..saya tak sempat nak snap pic bunga api tu..sebab me'ah xcited gile..haha...siap lompat3 lagi..(haipp...bhave urself mia)..hehe...

sambutan kemerdekaan di KHAR memang tak pernah menghampakan..ewaahh..
here ar some pic 4 uols...saksikannlaaaahhhhh...

Saya dengan rakan JMK bersama Duta Palestin di Malaysia



jalur gemilang daripada tempurung kelapakk..


taraaaaaa....attempting for the biggest 'Jalur Gemilang' made from coconut shells
in the Malaysia Book Of Record 2008


the latest....logo 1 Malaysia made from bottles in the
Malaysia Book Of Record 2010


see, nampak kan botol3 tu..yeaahhh..Malaysiaku yang terchenta..
tahniah KHAR..

oke smua..hehehe....cukup untuk hari ni, lusa jumpe lagi oke..
tata uols..
sementara itu, sila jaga diri anda msing-masing oke..

~wassalam~

You Might Also Like

2 Comments

  1. pdpt sy..bagi angpaw nie ikot keiklasan pemberi je..if byk duit mkcik2 da beranak 5 pon dpt kot..!~ngee~

    ReplyDelete
  2. hehehe...btol3...sansan pnah ckp, mkcik die pon still lgi dpt angpaw..mcm xaci je bg bdak3 yg kwen awal..hehehe

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^