Contest : GUA TAHU ITU SIAPA

Thursday, September 23, 2010

Assalamualaikum..


on fb, tengok kat wall..
ada text dari hamzah Ian yang berbunyi :

pukul 8 mlm nnt ada contest dari sy..sile ke blog pkl8 nnt..tq
(saya taip sebijik same dengan yang original ye..tak caya, tengok sini)

saya on fb lebih kurang jam 12.30 am kot...en otromen kecik cakap on jam 8 pm..sempat lagi ke nak join contest ni..da lah pakcik ni gile ramai peminat..har har har (gile femes cara gelak kau otromen kecik!)



macamane pon, rasa cam tak salah kot kalu saje cuba try test..hohoho
baeklah..soalan en hamzah berbunyi :


kalu saya ni, kakak ke...adik ke..kakak ipar, adik ipar, dua pupu, sepupu seayah segala bagai, mesti saya tersengih sambil berjoget setempat bila dapat soalan macam ni..hhoho..sebab kemungkinan besar, saya berada di tempat ini..dan sangat besar juga ye kebarangkaliannya bahawa en otromen kecik ini akan taip kat wall saya :

lu dilarang sama sekali join contest gua..DILARANG SAMA SEKALI, paham tak ni?letih gua taip panjang-panjang (petik ayat terakhir dlm sticky post beliau)

namun begitu (acehh)..saya bukan sape-sape..maka dengan itu, saya kira memang layak la saya join...kalah menang adat la kan...hohoho

jawapan saya ialah..

'beliau' yang ada kat sebelah en hamzah Ian tu adalah 'anak' en hamzah..'anak' apa, saya tak pasti pulak..anak buah mungkin..sebab dalam entri ini, otromen kecik tak mention pulak anak ape..just taip 'ini anak gua..nenek yang jaga'..sama juga dalam entri ini..mungkin beliau sedang makan kuih kot (sebab raya kan!) sambil tersenyum (sebab en hamzah pon senyum)

oke da..hehee...rasa cam berdebar-debar pulak...adoihyaaii...ngeri pon ada sikit..hahkhakh..tapi, saya ada terfikir, mungkin yang sebelah en hamzah tu adalah neneknya, dan en hamzah sedang senyum memandang 'anak' nya..haiii...macam-macam da...

ape-ape pon, saya kira, baguih jugak cara en hamzah Ian mempromosikan belog..hehe..tapi seyes respek kat otromen kecik ni, sebab entry semua tak bole belah..bikin darah berderau bile tengok title..then rasa nak berjalan gaya terbalik sebab gile lawak..

ok da..puji lebey-lebey kang, en hamzah Ian buang tebiat terbang tinggi-tinggi pulak..alalalaa

sekian..

~wassalam~

psstt : tag untuk kak long, cik hawa, dan sis azie..

jap..domain itu benda apeke?seyes tak tahu..(t_t)

You Might Also Like

4 Comments

  1. yang.. domain sendiri tu maksudnya, kalo kita buat blog yang free dari blogspot, mesti ada blogspot.com kan. tapi domain sendiri tu, takde blogspot. cth : www.mia.com.
    erm.. betol la kot penerangan tu... hihi.. insyaAllah akan join contest si hamzah ni.. =)

    ReplyDelete
  2. owhh..huwa...hahha...seyes masih baby dlm arena blog ni...thanks alot sis..

    ReplyDelete
  3. hehe... noted.. kamu salah seorang peserta.. jgn lupe tngk keputusan nnt okeh...

    btw domain tu aku beli kat netkl.com

    ReplyDelete
  4. pokcik otromen :
    oke3..tima kasih pokcik..

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^