UPSR

Tuesday, September 21, 2010

Assalamualaikum...


Tadi bertungkus lumus mengajar ijat..adik bongsu saya..saya baru perasan, budak ni sebenarnye bijak jugak..hohoho..bijak mencari jawapan..bijak menjawab..bijak melarikan tajuk (ye...sila percaya oke!)

masa mula nak mengajar..(acehhh!)..saya buat spot check ketas-ketas periksa dia yang lepas..muhahahaa...hakhakkhakkhakk...seyes lawak gile..adoih..budak-budak sekarang kan..macam-macam idea oke..meh nk copy paste sikit..sikit je ijat..ehhehe..

Semasa ayah saya bawak kereta saya pun tertidur. sedar-sedar dah sampai. saya pun tengok, rupa-rupanya taman tema air cantikkan. Lepas itu, saya dan adik pergi mandi (bila masa engko ada adik?oke fine..cerita rekaan kan). tiba-tiba saya terasa ada seekor ikan sedang berenang di bawa kaki saya. saya pun menjerit. ayah saya pun datang mengangkat saya. ayah saya cakap, "tasik ni ada buayalah" (mana datang tasik pulak ni??)."oooooo baru izzat tahu". tiba-tiba saya tengok jari kaki saya sudah hilang satu (apekah?). saya pun menangis. sekian terima kasih.

tinggi betul imaginasi adik bongsu saya ni..tapi, saya sedar..rupenye..bahasa singkatan (short form) ni sangat tidak sihat kan..see, budak-budak pon jadi terbiasa..saya pesan pada ijat, suruh dia tulis penuh..tapi, huhuh...bila da masuk dewan periksa, tak tahu la dia ingat ke tak..

Jadual waktu peperiksaan bertulis UPSR 2010

Selasa, 21 sept 2010

8.15 - 9.05 am - BM pemahaman
9.45 - 11.00 am - BM penulisan
11.45 am - 12.25 pm - Matematik kertas 2

~~~~~

Rabu, 22 sept 2010

8.15 - 9.15 am - Matematik kertas 1

~~~~~

Khamis, 23 sept 2010

8.15 - 9.30 am - Sains
10.15 - 11.05 am - BI Kertas 1
11.45 am - 01.00 pm - BI Kertas 2

2.15 - 3.45 pm - Ujian Aptitud

(sila jangan tanya ujian aptitud tu ape ye..hhehe)

oke, sebelum ijat tidur, saya da siapkan alat tulis untuk periksa esok..saya sediakan 4 batang pensel, sebijik pemadam, pembaris dan pengorek..(teringat zaman sekolah rendah..hohoh)..pastu saya borak dengan budak bijak tu..saya bagitau dia..

kak mia : ijat, akak kasi 4 batang pensel oke..untuk exam BM1, ijat bawak dua je oke dengan pembaris dan pemadam ni...

ijat : kenapa tak payah bawak pengorek?..


kak mia : nanti ijat tak kelam kabut bawak banyak barang..bole masuk poket seluar je, kan?


ijat : kenapa bawak 2 pensel pulak..


kak mia : sebab nanti, bila satu pensel terpatah, ijat ada lagi satu..


ijat : abes, kalu dua-dua da patah?


(hoh...saya da garu kepala..tak terfikir pulak aku ek..damn!)


kak mia : ok fine..ijat bawak la pengorek sekali..


masa tengah kusyuk buat keje, cik me'ah tanda latihan ijat, ijat bizi jawab soklan, tibe-tibe..dush...dush..dengar ijat maen tepok-tepok lantai..saya jeling sikit je..ape kena budak ni..tak sampai 1 saat dengar ijat cakap.."babi punye nyamuk,jangan kacau aku la kambing!!"...KEMAINNNNN!!...muka seyes saya terus tukar jadi muka kerang busuk..konon-konon cover dari pecah gelak..memang kepala hutak berjambol betul budak ni..

hahaahah..hebat kan budak-budak zaman sekarang..well, saya mendoakan adik bongsu saya, Muhammad Izzat Asyraf Bin Adnan berjaya menjawab soalan-soalan pada esok hari..amin..amin..amin..

baeklah..nak jahit seluar budak kecik tu pulak..

koyak sebab bergadoh..(T__T)..

oke da..

~wassalam~

You Might Also Like

4 Comments

  1. hihi izzat.. izzat.. ajar dia mia..
    dia tuh ngengade sikit..
    malas nak belajar.. main je tauhu..
    kalau kalong ajar kena ade buluh sebesar lengan kat sebelah baru jalan.. HAHA

    ReplyDelete
  2. hahahaa..smlm tanda buku latihan yg dia da buat, yg ko ajar die tu..pergghh..seme btol kot...tiru jawapan ke bdak tu..hahahaa

    ReplyDelete
  3. hahahahahahaha...nice 1..ijat the besh la..!!Kui3

    ReplyDelete
  4. skool : yup..ijat da bestt kan,

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^