Review : Mac 40 color pallete

Thursday, March 15, 2012

Assalamualaikum..

hi semua

sekejap je rasanya cuti sekolah, seminggu je kot hehe. but saya still bersyukur sebab banyak benda boleh buat kalau tak sebelum ni saya pandang blog kecik besar kecik besar je oke.

yezza actually da banyak da produk baru yang saya nak review tapi itula, kekangan masa dan sibuk yang berpanjangan sekarang ni. so hari ni nak share something yang quite AWEsome untuk gadis gadis semua hoho.



Mac 40 color pallete
Maycheer pressed powder

...

untuk hari ni, meh nak review tentang Mac 40 color pallete yang da hampir sebulan saya guna haha. baru sekarang mak nenek ni nak buat review kan.


1st line

2nd line

3rd line

4th line

Pro

see the picture? color die nice kan? yess sangat terang dan senang nak blend dengan warna lain. pallete ni bercampur eyeshadow jenis matte and shimmer so kira sangat oke la tak perlu nak beli lain-lain. harga pun murah RM 28 je murah kan? eyeshadow dalam ni bole tahan lama jugak especially yang jenis matte sangat best tau.

Kontra

satu yang tak best yela ini kan pallete jenis cakia cukia, so of course la warna dia ada a bit macam kapur-kapur sikit. but once da lekat, memang tahan lama tau. so saya suggestkan pakai eye primer dan eyeshadow base untuk kasi eyeshadow ni senang lekat dan tak messy sangat oke. yang lain semuanya oke.

Repurchase?

oh YES, tapi rasa macam nak try pallete lagi besar macam laptop bole? akehkehkeh.

....

mungkin ada yang penah try pallete jenis macam ni, sila lah share pendapat bole? drop your komen juga kalau ada suggestion mana-mana produk yang best-best oke. oh ye, saya beli pallete ni secara online di Naturactor Product (Cosmetic). trust me, saya da survey banyak online shop yang jual barang make up, but this one yang paling super duper murah dan tip top service ai tell u hehe. cer try cer try.

oke da bai,

~wassalam~

p/s : sedang berusaha membangunkan sebuah blog untuk mekap aje aaggagagaa.

You Might Also Like

8 Comments

  1. rm 28??murah tu kak..leh la cri..

    ReplyDelete
  2. Menarikkk! Macam best jekk. Saya dah ada yang 120 palette tu. Rasanya sama je kan. Tapi murah pun okay whattt. Kaler terang!:)

    ReplyDelete
  3. aii like..xsabra nk tgu kamu make up kan sy nti....weeee~ muka sy sesuai make up style smokey eye x?

    ReplyDelete
  4. @nuyui a.k.a miss YUI

    ye yang, murah gile kan..barang kat online shop tu semua mmg murah dr yg lain tau..

    ReplyDelete
  5. @sarah mohamad

    best x 120 pallete tu? lg byk pilihan warna yng best ye tak..

    ReplyDelete
  6. @ciknurul

    hehehe, sesuai je yang, tp kalu siang xcomey if gelap sgt tau..hehe

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^