Review : Core Collection by Real Techniques

Tuesday, October 22, 2013

Assalamualaikum..

hi semua, today nak share barang baekk dengan uols semua ehem. biasalah kalau manusia yang minat gile nak meninggal pasal make up ni, benda yang harus ada ialah koleksi berus make up yang mengancam yam yam kan. so today, saya nak share one of my fav brand untuk brushes sekarang ni, known as Real Techniques.


for those make up lover yang belum tahu pasal Real Techniques ni, saya cadangkan korang dapatkan segera brush collection dari brand ni sebab seriusly, sangat berbaloi-baloi! Real Techniques is a brush collection designed by pro make up artist iaitu Samantha Chapman yang popular kat Youtube as a Pixiwoo.com.

 Real Techniques - Core Collection

 .mine.

best best! ok, Core Collection ni datang dengan 4 jenis brushes



collection ini juga datang dengan case yang sangat simple dan mudah dibawa kemana-mana which is sooo goood!

 .lekat dan bawa pergi.

bukan tu aje, for those yang suka buat tutorial make up untuk post kat Youtube, case ini juga memudahkan korang sebab bole ubah jadi case yang ada stand gitu.


1. picit button kat tali tu
2. heret ke bawah and..

.TARAA.

well, saya da guna brush ni almost 3 weeks kot kalau tak silap, and berdasarkan pendapat peribadi, gile lembut brush ni and pada saya, kesemua brush ni memang muat-muat je tangan ni so senang nak apply. sometimes, kalau berus yang terlampau panjang akan buat kita susah nak guna xspecially untuk eyeshadow, boleh menyumpah oke kalau terlanggar dengan cermin alahai. dan lagi, Core Collection ni sangat sesuai untuk kegunaan harian sebab 4 berus ni sesuai untuk semua application, for me la. sebab saya ni, kadang-kadang main bedal aje tak kira jenis berus apa pun. ahak!




 The Review


 Contour Brush 
 delicately applies highlighter to contour or create sheer, soft-focus finish.

saya memang gunakan brush ni untuk contour and shading pada tulang pipi and bawah dagu. Yess, this brush seriusly memang super easy to use untuk pelbagai coutouring skills. Brush ni kecil je and pointed area pada brush ni memang memudahkan kalau nak buat shading lebih-lebih lagi pada bahagian tulang pipi tu.


Buffing Brush
ideal for full coverage application of powder and mineral foundation.

yeah gile lembut buffing brush ni. pada saya, brush ni lebih sesuai untuk blusher. for me, this brush is too small untuk apply loose powder. rasa tak best dan tak puas uols haha. untuk blusher or bronzer, saya prefer guna teknik dabbing for pigmented application. And after a few xperiment (hohoii) pada saya, buffing brush ni juga sesuai gile untuk apply liquid foundation or foundation yang jenis creamy not so creamy macam naturactor or stick foundation sebab ia lembut nak meninggal! betol ni, kelembutan brush ni memang bagi efek blending yang sekata kalau guna untuk foundation tau. ce try!


Detailer Brush
precision cut to effortlessly conceal problem areas or use with lipstick for long-lasting shape and definition

terlampau kecik untuk apply concealer kan? alala. Yes, brush ni kecik gile macam eyeshadow brush yang size kecik tu, malah lebih kurus sikit kot. sekali lagi, sangat tak puas haha. jadi saya prefer guna untuk apply lipstick sahaja. mungkin bole juga kalau guna untuk apply concealer pada bahagian tepi hidung atau blemish yang kecik-kecik tu. tapi tapi tapi, brush ni sangat tidak sesuai untuk dijadikan eyeshadow brush. nanti lebih banyak fallout daripada yang melekat kat mata tu. so, clearly this brush memang works very well with creamy product such as concealer, lipstick, eye primer or eyeshadow jenis creamy.


Pointed Foundation Brush
use with liquid foundation to build custom coverage

 pertama kali tengok, i was like 'erkk seriusly untuk foundation? sekali lagi, this brush too small untuk dijadikan foundation brush. again, rasa tak puas alalala. tapi, dun worry. as i said before, saya kadang-kadang bedal je guna brush ni and yeah, result nya bole tahan. so, brush ni saya guna untuk apply concealer pada bahagian bawah mata, puass gile ai tell yu!! sebab this one memang cukup besar untuk concealer kan. tapi tak bole nak detail sangat la, so guna la Detailer Brush tadi untuk conceal bahagian yang nak diteliti tadi. Tadaa!! selesai masalah. Selain untuk apply concealer pada bawah mata, saya juga guna brush ni untuk apply highlighter jenis creamy pada tulang pipi, and pada T zone. lepas tu, blend sekali dengan foundation warna kulit dengan Buffing Brush and WALLLAAA! Result nya memang super duper AWESOME!!


Where To Buy?

well, Core Collection ni saya beli dengan harga RM100 secara online di The Fashionette. memang puas hati and semua soalan terjawab hehe. The owner, Miss Alia will answer apa je soalan and siap bagi few suggestion lagi, i likee! thanks Alia. for those yang nak beli, cepat-cepat pm The Fashionette sebab brush dari Real Techniques ni selalu je cepat sold out.

and kalau nak tengok review produk lain, KLIK SINI.

ok da bai, wassalam~

You Might Also Like

1 Comments

  1. yeah, akk suke bab ni..hihi..:) pendapat akk, penggunaan berus untuk make up sgt penting krn setiap berus direka dgn fungsi tertentu..klu kte tgk professional make up artist, diorg kan ade pelbagai jenis berus utk dptkn efek yg diorg nak..akk belajar psl berus pun sejak pakai make up mary kay..sblum tu mmg xtau pape...ish ish

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^