Eid Fitri 1431 Hijrah

Wednesday, September 15, 2010


Assalamualaikum


halo uolss...
ape kabar semuanya?
hehe..saya beraya sampai terlupa nak update belog kan??hoho..safwan arif hari-hari egat kan.."cik me'ah uii..bile nak update belog ni...setiap kali bukak lappy, patik akan tengok belog kamu, tapi asek cerita same je...cepat3 sikit makcik uii"
(hoh...hahahha)..yela-yela..

seronok kan raya tahun ni...berbeza sikit dari tahun-tahun lepas..dis year, saya rasa macam ramai je ahli keluarga..hahaha..yela...kak long baru kawen, kak ina pulak baru dapat baby..hehe..but sangat happening..pagi-pagi raya, rumah da bising..ibu menjerit-jerit kejut suruh mandi..haha..pastu suruh saya panaskan lauk..rendang ayam..rendang daging..hohoho..(alamak, da rase lapar plak..)

tahun ni, theme raya kami ialah grey..hhehee..iman pon ade baju grey jugak oke!hahaha..saya bangkit-bangkit je teros cari iman..hehe...lepas tu, tengok komputer terbuka..uikkss...da dapat agak da sape punye kije..mesti syahe, adik ke-4 saya..budak tu kalu berdota..tak tido semalaman pon takpe..lepas tu tunjuk muka tak bole blah..memang nak kene tepokk laa kan..then, dengar ibu panggil saya minta panaskan lauk..hehehe...but, tangguh dulu oke..hakhak..me'ah nak felok cium iman dulu baru bule buat keje..hohoho..tapi, lepas cium iman, tertangguh lagi panaskan lauk..cik me'ah bizi pilih3 tudung pulak..adoiyaii...

tibe-tibe, saya terpandang baju kurung grey saya da siap tersangkut dengan hanger..huhuhu..seyes rasa sedih dan terharu sangat-sangat bile tengok lengan baju kurung tu da siap dijahit manik yang indah-indah belaka..thanks ibu..kak ina perasan saya macam sedih sekejap..actually, saya tak sedih..tapi terharu yang amat sangat..jadi tak tahu nak tunjuk ekspresi yang macamana..huhu..erkk..'terharu' dengan 'sedih'...tak sama kan rasenye??..kak ina cakap, dia ada bangkit jam 4 a.m..nampak ibu tak tido lagi menjahit manik pada baju me'ah..ohh my...saya rasa macam nak menangis je masa tu..huhuh..

then, ape lagi..teros saya iron baju tu..pastu letak elok-elok atas katil..straight pegi panaskan lauk..(naseb ibu tak balik solat raya lagi..kalu tak, mesti ibu sedih kan tengok anak dara dia yang sorang ni huhu)..lepas tu, saya mandi laju-laju..pakai baju laju-laju..terus bukak tv, channer TV1..ada takbir raya..saya bukak volume yang paling kuat sekali...tapi kene marah dengan kak ina..sebab iman tido lagi..(hahahhaa..padan muka aku..kan?)..konon-konon nak kejutkan adik-adik nak suruh mandi..tapi, takde suara tv yang memekak memecah telinga pon diorang bole bangun jugak..sebab cik me'ah guna teknik air mangkok tangan oke...kalu nak tahu ape tu..klik sini..air mangkok tangan

hhahaha...ape lagi..terkujat berpisat-pisat budak-budak tu bangun..baju melayu da siap gosok...adik-adik da mandi manda..(tapi liat nak pakai sampin..berebut-rebut nak sampin lawa..padahal sama je..)..at last, saya yang tetapkan masing-masing punye sampin..(huh..puas hati aku..hohohoho)..jadi..bile ibu, ayah, kak long dan abg rafiqy balik dari solat raya..dengan muka bangganye saya tunjuk kat ibu hidangan kat atas meja..hohoho..baek punye pinggan cik me'ah guna oke!..hakhakhakk..tapi lupe nak buat air...buikksss..hahaha..tapi ibu still senyum jugak..muhahaha...lepas siap-siap bersolek...dan pakai trial lens (dengan bantuan kak ina)..cik me'ah berjaya juga akhirnya..(pssstt..rupenye, lens yang daily tu, kaler hitam saiz 14..besar bijik mata oke!)..hahaha..berbaloi-baloi..

lepas semua siap..termasuk iman..hahhaa, kami berkumpul kat hall rumah untuk sesi salam-salam..tapi kan...saya rasa sebak sangat...sampai terasa lapar gileee...(oke tak alasan tu?hahahhaha)..ape lagi, dengan lahapnye saya makan..tapi berenti kejap salam ibu..salam ayah...salam kak long..(dapat duit raya oke..thanks kak longkuzkuz)..salam kak ina..(pon dapat duit raya..muhahahahhaha..thanks kak inakuzkuz)..pastu adik-adik salam saya..abes muka kene cium tau..(cair make up i tau..aummm!)..

ehem-ehem..even cik me'ah belom berkawen..belum jugak bekerja..juga belom habis belaja...berpendapatan tetap juga belom...belom bersuami juga..(erkk..bukan sama ke dengan yang atas?sengal!)..saya TETAP bagi adik-adik saya duit raya oke..termasuk syahe..(die da keje da..kt Bukit Aman)..dua hengget je da cukup oke (tanpa sampul..tetttttt!)...sekadar cukup syarat..hehe..yang penting ikhlas kan...betol tak adik-adik akak??(psstt..baek korang cakap 'betol' oke...T___T)

baeklah, tak moh cerita panjang-panjang da (padahal da kemain berjela-jela yang kat atas tu..hoh!)..taraaaaa..korang mesti lagi suka tengok picture dari baca saya membebel kan??(T_T)..tapi cik me'ah suke membebel..macamane tu???

ayahanda dan bonda di pagi raya..love both of them so very bery much..


kami kat rumah mok teh..sementara tunggu sedara mara yang lain datang..
ibu sempat makan kueh..hahahha



masing-masing berebut nak dukung iman..almaklum..raya ke-3, budak tu da balik johor da...sila tengok pipi iman betol-betol ye..apekah yang anda rasa?ada rasa nak bunuh diri tak?hahha


me'ah dan cousin...aisyah dan zaleha..yang separuh tu, mok saya..hahaa...
sory mok...bukan mia yang snap pic ni...


time bergossiping setelah lame tak jumpa..ewahh..hahaha..time ni cover malu sebab ada tok sedara offer jadi menantu..hakhakhhakkhahkhakahakhakahkahka..(apekah T_T)


si musang dan si kelawar..suka berjaga di gelap malam..suka tido di siang hari..sukar lelap di malam sunyi, mudah terlena di dingin pagi...


me'ah dan kak long...comel kan..hehehe....


me'ah dan kak ina..2nd sister...hehehe...kak long jeles pic ni sweet..hohoho..pandai pulak kak long snap kan..hehehe


mat: kak mia, ko agak bape collection kita hari ni ek?
kak mia: engko toksah mimpi dapat la mat ui...lain la akak...hohoho..(muka bangga)

last cerita : semua anak buah sama je..even da keje or belom...da kawen or belom..TETAP dapat duit raya..bukan selalu..setahun sekali je...


ewaahh...time ni baru sampai umah nenek paya rumput..da nak senja time ni..muka masing-masing da macam tikus mondok da time ni..hahahhaha..(sengal je tikus mondok ek..sory3)..


see..kan da cakap tikus mondok...tengok muka me'ah..sebijikkk tikos mondokk kan..huhuh...hohohoho..hihihi..hahahaa..(sudahh mia uiii)


harap maaf..tangan tukang snap pic mengeletar tahap tak ingat time ni..lagipon da senja sangat masa ni..but really thanks to her..our beloved cousin..


...~~2nd Syawal 1431 Hijrah~~...

beraya kat rumah pak anjang..hehe..rindu amek pic dengan kak long n kak ina..hehee..banyak gambar kami je sebenarnye..hahahahhaa


akhirrnya...berkesempatan jugak bergambar dengan ibu..hehe..thanks for everythin mum..sayang ibu tersangat-sangat....(psstt...baju ni pon ibu yang jahitkan manik...hehee...)


setulus hati...seikhlas jiwa..saya sangat menghargai kehadiran insan-insan ini dalam keluarga saya..hehehe...special dedicated to :

Abg Rafiqy bin Abd Rahman,
Abg Haffiz bin Hussin


and to my beloved dearest 1st nephew..Iman Nur Aisyyah bt Mohd Haffiz..



my beloved 1st sister and her husband..they were married on March 12, 2010


my gorjes 2nd sister and her husband..were married on June 5, 2009..
having their 1st baby girl on July 19, 2010..sweet n beautiful Iman Nur Aisyyah Mohd Haffiz.


dan buat kamu, Muhammad Safwan bin Arif.. Selamat hari Raya Aidilfitri sayang.. gembira bersama kamu sepanjang perkenalan kita.. terima kasih untuk segalanya..

him..we hav been together for 8 months dan 2 weeks..
(mashamnye pokcikk uiii..hehehe)


dengan ingatan tulus ikhlas dari saya..


______mia_____

sekian..
tunggu entri akan datang oke..lagi menarik..
confirm korang tertarik...debomm!


tata uolss...

~wassalam~

You Might Also Like

2 Comments

  1. alololo.. manisnyee entry nie..
    love it..
    sayang kamu juga mia..
    keluarga kita keluarga bahagia.. kan.. an.?an..? hehe

    okie~

    ReplyDelete
  2. hehehe..suke ek..btol3..biasa kot family ada problem dalaman..apa yg pntg KERJASAMA..

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^