Teguran berbisa..auwcch!

Thursday, July 14, 2011

Assalamualaikum..

hi readers..

rasa Ramadhan makin dekat da sekarang ni..lagi 2 minggu nak konvokesyen dan lepas tu berginjak pulak puasa..oh tak sabarnyaa..oke cukup mukadimah. pagi tadi kerja, ada kejadian yang buat saya berfikir panjang dan sampai mintak pendapat Safwan. naseblah pokcik sorang ni elok aje melayan kerenah saya..huhuhu..




kebanyakan regular customer tempat saya berkerja adalah warga asing, banyaknye omputih dan negro. ada jugak orang kita, tapi melayu memang kurang. 2, 3 ketul aje. hehee. dari mula bekerja sebagai cashier, saya memang kebiasaannya letak duit baki customer di atas kaunter dan mereka akan ambil dari situ aje. tujuannya, saya sebolehnya nak elakkan bersentuhan dengan customer (lelaki). bukan nak baget alim ke hape, tapi saya cuba sebaik mungkin untuk menjaga hal yang satu ni.

dan sebelum ini, semuanya okey. customer macam faham dan saya taklah letak duit tu maen lempar aje macam nak tunjuk bagos. tidak, saya letakkan duit tu dengan sesopan mungkin hingga rasa tak percaya yang diri sebenarnya sesopan itu. oke ini tipu.. ahkeheke..


tapi pagi tadi, saya ditegur dengan agak kasar oleh seorang customer negro. macam faham la jugak ayat yang beliau guna untuk 'sekolah' kan saya. kedengaran 'stupid', 'very rude, rude, rude', 'not good, not right', 'stupid' untuk kali kedua, dan 'stupid' untuk kali ketiga. oke ini saje bikin wa panas..grrrr...

Klik untuk dapat tiket movie FREE!

ada 2, 3 orang pelangan lain waktu tu, dan saya sangat malu. huhuhu. rasa hati nak aje eseplen habis-habisan pada abang negro tu tentang tindakan saya tu. tapi rasa macam useless aje la pulak kan..lagi pulak, pelanggan kan 'always right, pffftt'. makanya, saya hanya mampu mengucapkan 'sory, sory, sory' ajelah. dalam otak tengah fikir tentang lagu Super Junior, dan-dan pulak ada handphone sorang customer ni berbunyik lagu yang sama, akhekehkee..lawak! ok ini iklan..

bila fikir balik, saya tak salahkan customer negro tu sebab tegur saya, cuma yang saya kesal, ditegur depan khalayak ramai..aduhaii..muka merah macam bontot ungka jangan cakaplah, seyesly, saya memang malu sangat.

1st, saya faham, mungkin beliau bukan dari golongan 'orang kita'. kurang arif tentang budaya dan agama Islam sebab berbeza dengan negara beliau kot. 2nd, saya fikir, mungkin beliau panas sebab waktu nak scan barang-barang, adalah sikit sesi meng'usha' yang dijalankan, dan saya relaks jelah, buat muka bodoh, haisshh takkan nak tergedik-gedik pulak kan..raawwrr! so, mungkin beliau rasa saya macam kurang ajar tak letak duit baki kat tangan die yang dari tadi terkinja-kinja macam orang meroyan..aha!

moral of the story, mungkin lepas ni, saya akan elakkan diri untuk serve customer Negro. gataii gile ai tell yu! menyampaahhhnyewww..

oke da bai..

~wassalam~

p/s : esok ada kursus..oh berdebarnyaa..



You Might Also Like

2 Comments

  1. kerja mmg mcm tu.. biasalah kadang2 kene sound. sabar je. takpun cari kerja lain :)

    ReplyDelete
  2. cari keje len.

    or, pakai sarung tangan macam orang kat tol pakai tu. senang.

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^