Jadi ganas sebab pengaruh game?

Sunday, July 24, 2011

Assalamualaikum..

selamat malam semua..

ada dengar tentang serangan di Norway? 92 orang maut dan pada saya, ini bukan jumlah yang sedikit. tapi kebanyakan akhbar berbahasa Melayu tak banyak ulas pasal kejadian ni, tapi akhbar berbahasa Cina, letak berita ni kat muka depan! pembunuhnya, lelaki warga Norway berusia umur 32 tahun pasang bom di tengah bandar Oslo sebelum melepaskan tembakan rambang di sebuah kem remaja di sebuah pulau.

saya ada borak dengan beberapa uncle dan auntie, most of them cakap, ini sana sini ganaz bom sini bom sana, seme sebab itu filim gadoh-gadoh punya. manyak takot mau kuluar rumah ini masham, seme pakai bom manyak sini sana. itu filim, ada game tembak-tembak lae, budak muda senang ikot maa, apa mau buat?? patut kasi sekat itu game sama filim tak mau kasi budak-budak tengok lah. budak sikalang, takde filim gadoh tumbok-tumbok ini masham *sambil tunjuk penumbok kat saya* budak-budak tarak suka, tak suka tengok kalu takde ganazz punyaaa.




kadang-kadang, rasa betol jugak pendapat orang tua ni kan. mereka ni, diam-diam tapi berisi, tak macam orang muda sekarang, diam-diam, habukk pon takde.hehe. takde la, semua da besar bole fikir baek buruk kan. saya percaya, setiap agama memang larang kita buat keganasan, betul? jadi, kita amek la yang baek-baek je, yang buruk, lipat elok-elok, buang.

jaga diri semua.

~wassalam~



You Might Also Like

2 Comments

  1. dah lipat elok2, syg pulak nak buang... simpan je la... huhu

    ReplyDelete
  2. @delarocha

    bole jgk..hhahahaa..simpan elok3..

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^