Tempoh Cuti Bersalin

Wednesday, September 29, 2010

Assalamualaikum..

baru balik dari sekolah untuk kajian tesis..ehem..sape tahu sekolah menengah melayu yang paling dekat dengan UPSI..angkat tangan!..sape tahu dalam sekolah tu ada seekor seorang  mokcik kerani yang kerekkk gile..angkat tangan!!hoho..sory la mokcik..seyes saya hangin gile dengan mokcik..mokcik tahu kenapa??sebab bila saya tengok muka mokcik yang tak bole belah time jawab soalan saya tadi..

saya rasa macam nak libas je muka mokcik tu tau tak?seyes mokcik..walaupun saya kemetot..tapi saya sudah berumur 23 tahun oke..kalu kawen, anak da 5 orang oke..jadi sila jangan anggap saya budak sekolah yang selalu buat mokcik pening kapla oke..sekian..

oke da...tadi masa kat sekolah tu, ada lah berborak dengan sorang cikgu ni..hehe..kami borak pasal buat anak..hohohoho...

rupanya, cuti bersalin dengan gaji penuh bagi kakitangan kerajaan terhad hanya bagi kelahiran yang 5 je ye....maksudnya..bagi anak yang ke 6,7,8,9,10,11,12 dan seterusnya, bole cuti bersalin, tapi takde gaji..wwooooo...60 hari cuti = 2 bulan...aiigooo...2 bulan takde gaji..makan ape wehh..jadi, perlu bersedia mental dan fizikal oke..hahahhaa...untung kalau bersalin time cuti sekolah..gaji tetap jalan sebab dikira sebagai cuti sekolah/cuti am..

jadi mokcik-mokcik kakitangan kerajaan sekalian...rancang kehamilan anda dengan betul ye..

oke da..
 
wassalam

You Might Also Like

8 Comments

  1. kesimpulannye
    beranak la 5 kali saje seumur idop!
    ngeeeee~

    ReplyDelete
  2. sy nk lebey !!~ [7]..jadi guane? ~ sy rindu veto ketot..!! =P

    ReplyDelete
  3. skool :
    hoh?hahaha...nakal eh..miss u too darl~...

    ReplyDelete
  4. smk khir johari ea? ops! hahaha

    plan la biar dpt kembar..jd lebih ckit anak nnti...hahahahk :P

    ReplyDelete
  5. yann :
    uikkss..hahhaa...prlahan sikit yan..heheh...cmne pulak nak dpt kembar tu yan..ade tip x?

    ReplyDelete
  6. mokcik tu sengaja je mia. da takde sapa die nak buli... agaknya dia asyik kene buli kot.. tu pasal bile ada peluang untuk membuli, dia buli je cukup2.. huhu

    ReplyDelete
  7. jojie :
    haahah..btol gak ek..

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^