Makhluk Halus - Lagi takot, lagi dia suka

Thursday, February 03, 2011

Assalamualaikum..

selamat petang semua..baru lepas tengok cerita ngangkung dan hantu mak limah kat Astro 1st..sejak akhir-akhir ni, melayan muvie seram je saya..hohoho..oke baeklah, sape sini pernah terserempak dengan hantu a.k.a makhluk halus a.k.a syaitan@setan..ada sape-sape nak tambah?lallalalaa..

sapa yang pernah jumpe benda-benda ni, marilah share kat sini ya..but sebelum tu, saya pernah dengar orang kata, kita jangan terlalu berani atau toksah terlalu takot dengan makhluk ni, mudah kene ganggu nanti..seyesly, betol ke?

mase dok asrama, saya ada pengalaman jugak..hohoho..but rasanya, saya tak fikir ape pon mase nak terkena tu, cume bila nampak macam ada benda pelik kat tingkap, jadi takot gile-gile..macam tak cukup nafas, lemah kelapa kepala lutut, nak terkencing, arrgghh *bukan bunyi lucah* semua la..terus lupa segala, sedar bangun pagi da ada kat katil bawah da..huhu..sape angkat bawak turun, saya pon tak tahu..kakak senior la kot..



ibu cakap, bila kite tak fikir ape-ape, takde ape akan jadi..but once otak mula dok syak bukan-bukan, benda tu betol-betol datang..saya rase pon gitu jugak kot..contoh, masa zaman ibu sambung belaja, kak long penah teman ibu kat asmara asrama..ehem, kak long saya ni memang jenis lurus bendol sikit *mampos aku kalu kak long baca entry ni..alalala* seyes tak tipu oke..bayangkan masa jam 3 pagi, bole pegi toilet sorang-sorang, pastu nampak ada perempuan duduk kat atas sinki sambil pandang tingkap, bole pulak die tegur 'eh, tak tido lagi ke'..perempuan tu diam..


kak long masuk toilet, bila kuar, tegur lagi 'saya masuk dulu ya'..terus gerak masuk bilik..suci gile otak time ni..haiissshh..kalu saya la..aduhaii.. bayangkan waktu kak long saya tegur tu, perempuan tu menoleh..OMG!!!!bila da tengok jam pukul 3 pagi baru kak long saya mengigil satu badan..hahahhaa..naseb sedar masa kat dalam bilik, kalau da berdiri segala bulu mase kat dalam toilet tu lagi??hohoho..*korang syak, ape yang jadi?*



penah time kecik-kecik, saya, kak long dan kak ngah dok kat umah nenek, time tu darjah 2 ke 3..lupe da..3 orang budak tak semenggah ni memang suka menyanyi, bila maghrib, tiga-tiga pakat buat rancangan bintang RTM kat depan umah..nenek atok gi surau time tu..bila da leka melalak, siap ada gabungan suara lagi, sorang jadi siti, sorang ziana dan saya, Amy Mastura *baek, sila lempang sekarang* grrr.. 


tibe-tibe dengar ada suara perempuan..die nyanyi same kiteorang..seyes saya tipu..tak la..but pasal suara perempuan tu, memang betol oke..serta merta berdiri bulu roma, hape lagi, lintang pukang lari masuk umah..kat dalam, semua mengigil-gigil sampai nak terkencing..padan muke makcik-makcik sekalian..hahaha

eh eh..tak sedar membebel da panjang gile entry ni..hakhakahkah..korang meh sini share pengalaman ya..sebelum tu, klik SINI dulu..terima kaseh..

sila jaga diri ya semua..huhu..jangan biarkan hidup korang diselubungi misteri..oh yeahhh!!

oke da bai semua..

~wassalam~

You Might Also Like

15 Comments

  1. hihikk..
    saye penakot.. sgt2 la penakot.. kalo cite seram xmo tgok.. biar la org ckp cite 2 best tp saye ttap xnk tgok.. kalo cite seram yg klaka xpela tgok..hahakk..

    ReplyDelete
  2. hahaha..lawak je along awak tu...boleh wt slumber je tegor...

    ReplyDelete
  3. @Cik Ezy

    hhehee..kalu tgk ramai-ramai bole kot dear..mesti havoc gile kalu tgk wayang dgn ezy kan..lagi3 cite seram

    ReplyDelete
  4. @sitihanisahali

    hehehe..tu la..mmg slamber die je..huhuh

    ReplyDelete
  5. sejak aku idop membujang kat umah banglow mak aku ni..2 kali je kot aku kena kaco..cam best je

    ReplyDelete
  6. haha
    hana xnak pk pown sal neyh
    p bile dah lam gelap sowg2
    memg akan pk gak
    takot!!!

    ReplyDelete
  7. yong pernah juga..masa dok asrama..katil asrama bergabung sampai 6katil..yong tido kt bahagian atas..tengah2 lak tu..tah cemana bole terjaga dalam2 pg...tgk2 ada kat katil bahagian bawah..hujung skali pulak tu..

    OMG..apa sudah berlaku..xthu smpi skg T_T

    ReplyDelete
  8. masa kecik2 dlu sy nk masuk dapur sorg2 pon takot..hahha..
    tp Alhamdulillah smpai skang tak pernah jumpa hantu walaupon pernah sj cari pasal wat seekers.. heheh.. kwn je yg nmpk..

    ReplyDelete
  9. pernah dgr hantu dinding?
    saya pernah kena kacau masa tgh mandi. lebih2 lagi mandi tgh malam. huhu.
    http://mukaorensaya.blogspot.com/2010/12/apa-ada-pada-dinding.html

    ReplyDelete
  10. @JIJI YU

    best??hahahaa..1st time dgr gini, hehee..msti benda tu jantina perempuan kan..hoho

    ReplyDelete
  11. @HaNa HoNeY

    seyesly dear, tu mmg btol..sbb tu sy xbole tdo dlm gelap..hahahaa

    ReplyDelete
  12. @alinac lover

    uikkss..seyesly ke yong??OMG, gile menakutkn, pastu cmne bole baek pulak??

    ReplyDelete
  13. @Solihin Zubir

    jgn cari la pokcik..nnti btol dtg kang..hehee..

    ReplyDelete
  14. MatGanu bar dtg nie...dh nak pergi lak dia...hehehe

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^