Nenek kena ragut, syukur takde ape-ape yang buruk.

Thursday, April 28, 2011

Assalamualaikum..

selamat petang semua..

alhamdulillah..doa saya termakbul..ohh yeahh...pasukan pengakap lelaki berjaya dapat tempat ke 3..acecehh..kemain suka ai tell yu...abes perbarisan, semua pakat bergambar..da tu..havoc macam dapat 1st price okeyy..ahahahhaa...over pulak..weekend ni saya upload gambar ek..bukan senang nak tengok gambar cik me'ah dengan budak-budak kan..ahhaha..*baget DIVA la tu kan..caiitt!*

oke, tinggal dulu pasal pengakap..tadi ibu call, suara macam nak menangis pon ada jugak bila dengar suara saya..huhu..ibu bagitau yang nenek kena ragut kat dalam rumah..aduhaii.. memang terkejut gile saya..patutlah ibu laen macam aje..

nenek duduk kat kosi depan pintu umah..pintu pagar terbuka..but jauh la jugak dari pintu umah tu..saya pon pelik camane peragut durjana takde akal hati busuk otak udang tu bole ragut nenek saya yang comel itu..rupanya, die purak-purak nak pinjam spanar, WATERPARKK!!..kan da cakap nenek saya seorang yang comel gile dan baik hati..aduhaii..ibu cakap, peragut tu acu pisau kat leher nenek..huhu tak bole bayang keadaan nenek saya masa tu..atok pulak kat dapur berkemban sambil kait lidi penyapu..kahkahkahkaa..agak lawak la kat situ kan..kihkihkihh *gelak mintak sepak*

letak call ibu, cepat-cepat saya call nenek kat kampung..atok yang angkat..suara lemah aje..atok bagitau nenek keluar berjalan..HAPEKEHHH?? terangkat kening kanan saya..hahhaa..nenek berjalan umah member kamcing die..nak mengadu la tuh kan..auww..adoihh..gelak besar saya bila atok cakap gitew..hehehe..sabar je laa..sekarang mesti korang percaya nenek saya comel gile kan..kan..hehe


ni nenek saya yang comel tu..see..hahaha..comel gile kan..*sambil jeling budak pakai shawl merah hitam tu.kehkehkeh*


bila fikir balik..bahaya sekarang bukan setakat kat luar rumah, ye tak?? dalam rumah pon bole jadi macam-macam..budak-budak jahanam ni selalu aim orang tua-tua je..grrrr...nasihat saya, elakkan pakai banyak sangat barang kemas tu..zaman sekarang ni, tak perlu kot kalau nak tunjuk sangat harta pusaka bagai tu..nyawa lagi penting okeyy..tolong ya ingatkan ibu-ibu, nenek-nenek, dan mokcik-mokcik korang tu..amek iktibar setiap kejadian yang berlaku nowadays..

jaga diri okey semua..

~wassalam~



You Might Also Like

14 Comments

  1. nasib baik takde apa2

    nenek kamu tu memang comelllll

    ReplyDelete
  2. xleh blah betol peragut..
    dh t'desak sgt nk duit la tu..
    xleh kat jln raye, kat umh pon jdk..
    isk..

    ReplyDelete
  3. pastu peragut tu berjaya amik apa2 kee mia??

    -wahh tetibe dd menyampuk. hek hek

    ReplyDelete
  4. alah..cian nye nenek u...comel gler nenek u tu...hehe

    btw..i folo u k mia...:)

    ReplyDelete
  5. wah nenek sempoi habis. peace tuu. haha

    syukur x jadi pape :D

    ReplyDelete
  6. naseb xde pape. tp lepas kne rompak sempat keluar ghumah lagi??
    hahahaha!

    ReplyDelete
  7. sib baikkkk xdeww paperr..... truk tol pragut ni

    ReplyDelete
  8. @delarocha

    hahaha..see, kan da cakap..hahahaa

    ReplyDelete
  9. @Cik Ezy

    btol la ezy..smpai xbole belah pau org tgh ketip kuku..ehehe

    ReplyDelete
  10. @dd dudu

    dapat amek rantai nenek skali loket yang..huhuhu

    ReplyDelete
  11. @iedchan

    thanks ya singgah sini dear..nnti ai singgah blog yu pulak ya

    ReplyDelete
  12. @NuR 'aQiLaH

    kan qila..mmg syukur sgt3 da..

    ReplyDelete
  13. @tia

    hehehe..nak mengadu naseb la tu tia..hekhekhe

    ReplyDelete
  14. @♥ Lya Azemin ♥

    huhu...mangkuk ayun ni da xkira sape da..org tua pon die sebat..

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^