Review : Nose Strip dari Etude House & Biore

Tuesday, April 12, 2011

Assalamualaikum..

selamat petang uols..

ni tengah borak-borak dengan cikgu-cikgi..esok nak kena observe dengan lecturer buat kali ke dua..otak da abes tepu da nak fikir apa aktiviti sesuai dengan murid Tingkatan 1..aduhaii..saya ada fikir nak bawak diorang masuk makmal komputer,ada jugak terfikir nak maen pop kuiz kat dalam kelas..hahhaa..blur gileee..harap-harap esok semuanya oke saje ya..

baeklah..hari ni nak share dengan uols tentang strip untuk hilangkan bintik hitam di dagu dan kawasan hidung..mesti ramai yang ada masalah macam saya ni kan..kan??acely, banyak jugak product yang saya da cuba..setakat ni, yang paling oke dan berjaya menghapuskan segala makhluk kat hidung dan dagu ialah produk dari Etude House...saya da banyak kali beli da..RM4.60 untuk sekeping..which mean, 1 kali guna saje..pakai buang okey..




Ini untuk dagu

Ini untuk hidung yaa..

terbaru, saje nak cuba produk laen, saya cuba Biore Pore Pack Black..murah sikit..RM12.90 untuk 10 keping..bole tahan juga hasilnya..berjaya keluaqkan segala binatang liar kat hidung..cume, biore pack ni, takde charcoal..so lepas guna, memang ada minyak sikit la..FYI, charcoal ni ialah arang yang gunanya untuk kurangkan minyak lepas muka lobang-lobang sebab bintik hitam da dikeluarkan *sila betolkan saya kalau saya silap ya..aha!*


acely, ada banyak produk yang sesuai untuk hilangkan bintik hitam ni..ada yang mahal, ada jugak yang murah..sekarang saya sedang cari peeling mask yang sesuai untuk hilangkan bintik hitam ni pulak..yang masih dalam pemerhatian sekarang ialah produk dari Cosway ni..macam best je kalau cuba..dengar cerita, harga kurang dari RM30..dalam RM20 lebih la kot..tak sempat nak tanya lagi..



rasanya, mask ni macam saket sikit kot kalau nak tanggalkan dari muka nanti..hahahaa..but, kalau susah nak tanggal, maknanye, lagi kuat die melekap..lagi kuat die melekap, lagi besar kebarangkalian bintik hitam berjaya dikeluarkan..ye tak?hahahhaa..

eh..kalau korang ada benda baek yang nak share kat sini..silakan la..saya serius perlukan pendapat ni..peliss..hehee..sekarang macam da banyak fikir pasal kesihatan diri dan wajah pulak ek..hohoho..

oke da bai..

~wassalam~

You Might Also Like

11 Comments

  1. nak.nak.nak.
    ade byk bintiks2 hitams
    hu..

    ReplyDelete
  2. hoho..aku tak penah ade pulak bintik ni..

    ReplyDelete
  3. hoho. pernah cuba petua mask telur je. tp buat sekali je. so tak ade effect lah

    ReplyDelete
  4. nk try gune yg cosway tu..
    sblom ni maen picit2 je..
    haha

    ReplyDelete
  5. mia..yuyu buat masker telor je nk buang blackhead..murah dan berkesan..yuyu ade jgk pakai yg cosway(kebas org punye) tapi dia lebih menyakitkan dari merawat la..hehe..telo lg bez...

    ReplyDelete
  6. @Anisa Hang Tuah

    tu la..mmg common problem kan yang..

    ReplyDelete
  7. @JIJI YU

    seyes cikgu?gile bersih muka kamu ek..ape rahsia ni?

    ReplyDelete
  8. @IftiMonstaa

    same la yang..da byk kali pakai tlur je..but xjadi pongg

    ReplyDelete
  9. @Cik Ezy

    bole tahan gak harga die babe..nnti ezy try, share kat sini ek

    ReplyDelete
  10. @yuyu lar

    yeke yuyu..yu buat cmne yang?meh share meh..mia byk kali guna tlur, xjadi pon..still ade je makhluk halus kat hidung ni..huhu

    ReplyDelete
  11. Better pakai shiseido ke daiso ke.. Rm5 je daiso tahan 2 3 bulan.. Klau kaki make up pkai toner syahirah n aquara spray.. Done :-)

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^