Lelaki + Wanita = ????

Friday, December 10, 2010

Assalamualaikum..

da lunch semua? 

hari tu kan ade share dengan korang pasal lelaki gadoh dengan perempuan kan..tengok sini kalau nak review oke..

kalau sebelum ni saya ada cerita tentang beza mata, kulit, rasa hati dan cara teguran bagi lelaki dan wanita, betol?

oke hari ni , kite tengok beza dari segi gaya bercakap pulak..terpulang pada uols nak setuju or tak oke..hehe..saya cerita secara random aje ni

orang lelaki dikatakan lebih banyak berfikir dan kurang bercakap (ini tidak termasuk bagi lelaki yang kurang normal oke..hehe)..lelaki lebih suka berfikir...berfikir...berfikir...dan rumusan dari fikiran tu la yang akan keluar kat mulut dia..dat's y la kita dapat perati kan..banyak kaum lelaki ni dikategorikan sebagai 'encik kurang rambut' (ehemm..beralas sikit ye)..sebab banyak sangat berfikir kan...dahi lelaki akan jadi besar terussss sampai ke tengkuk die..hahaha,luas dahi tu kemain lagi...kan dahi yang luas melambangkan orang yang banyak berfikir..ahahh!

jangan tak tahu ye..suami yang jenis begini (yang berdahi luas kemainn) juga dikategorikan sebagai lelaki yang lembut, pengasih, penyayang dan romantikussss...so mokcik-mokcik semua, mari kita cari 'encik adam' kita yang berdahi luas sampai ke tengkuk ye...muahhahaha...

orang perempuan pulak, lain ceritanya..perempuan dikatakan banyaakkkk bercakap..perempuan ni, selalu asek bercakap je..jumpe roomate, cakap...jumpa sepupu, cakap...jumpe makcik jual pisang goreng depan umah, pon bercakap..jumpa geng satu kapla dia..lagii la bercakapppp aje..yang peliknya kita ni...bercakapp.. cakapp..cakapp bukan maen lagi, tapi at last, tanya kita balik..eh, ai cakap ape tadi ek?? PANGGGG!!!..macam nak kena sepak kan??

selain tu, dari segi gaya berfikir..orang lelaki ni jenis simple minded..main belasah ja..asal bule orang kata..(bukan semua gitu ye kawan-kawan)..yang uniknya kaum lelaki ni...mereka sangat jarang, or lebih tepat, susah nak mintak bantuan dari orang lain..(erkk..ego kot)..kalu ada masalah, lelaki lebih suka nak cari solution sendiri..BUT..ni ladies kena take note sket ye..once lelaki mula bercerita tentang masalahnya pada kita, itu bermakna, beliau benar-benar perlukan kita..perlukan bantuan kita..statment ni bukan untuk lelaki yang suka amek kesempatan, kita tahu menilai, kan cik- cik hawa??

wanita pula dijadikan sebagai insan yang teliti, bernilai estetik..mereka gemarkan kecantikan, kebersihan...sebagai contoh, hiasan bunga di atas meja..dari kacamata kaum lelaki, bunga tu macam menyibok je atas meja, ruang meja akan jadi lebih terhad..dan mana la tahu ada habuk ke kat bunga tu, bole dapat penyakit lagi..(dari kacamata lelaki ye)..berbeza dari pemikiran wanita. it's nice wat letak bunga atas meja, cantik..orang akan suka dok kat meja tu, masa makan pun akan jadi lagi seronok..semua happy..kan..kan??see..bezanya lelaki dan wanita..tapi perbezaan ni akan bentuk persamaan yang sangat indah tau..

telitinya wanita, sampai menjadikan sesuatu perkara yang simple menjadi complicated..hehehe...contohnya, nak pegi dinner...buka la closet baju dia..dalam tu adalah lebih kurang 5000 pasang baju..(hahaha..super hiperbola!!)..sambil pndang kat hubby dia.."yu...ai takde baju la nak pakai" TETTTT!!mesti macam nak terkeluaq bijik mata sang suami tu bile wife dia tanye gitu, sedangkan depan mata, makk aiii..hahahaa..rupanya, mak incik tu mencari baju yang nak di'matching' kan dengan kasut Gucci kaler biru turquoise yang baru dibeli tadi...hahaa..comel je kan..tapi bukan semua wanita begitu ye...ni saya bercerita secara umum ja, oke??

ni nak share sikit tips dengan uols oke..

perempuan dikatakan boleh merosakkan sesuatu hubungan kalau terlalu mengejar pasangannya, maksudnye, terlalu mengongkong kot..huhu..bila lelaki perlukan masa untuk alone sekejap..let he be..mungkin dia memang perlukan masa tu kot..jadi tak perlula kita nak call 88 kali untuk tanya macam-macam..mungkin betol pendapat yang diberikan..tapi, mugkin jugak kurang tepat kan...pada saya, kepercayaan tu yang paling utama...tapi sekali kepercayaan tu dimusnahkan..huhu...susahla nak pupuk balik..mugkin amek masa kot..

last sekali..(saya paling suka yang ni..muhahaha)..kita jangan terlalu berusaha untuk mengenali sang lelaki 100% dalam masa yang singkat..lelaki akan rasa rimas dan tertekan bila girl dia cuba untuk cungkil rahsia peribadinya secara menyeluruh..ini fakta oke..lelaki mampu mengenali 30 hingga 40 peratus mengenai pasangannya dalam masa yang singkat..tapi..muahaha, indahnya ciptaan Tuhan...wanita berupaya mengenali hati budi pasangannya sehingga 70 hingga 80 peratus hanya dalam masa seminggu!! (hehee...see, u shud bangga tau jadi wanita)

so ladies, tak perlulah kita cuba nak mengenali pasangan kita beria-ria..take ur time baby..yang lagi 30% tu..jadikan ia sebagai tarikan untuk kita lebih mendalami lelaki yang kita cintai.. rupanya, bila kita dapat cari persamaan dengan pasangan kita, kita akan berjaya menawan hati pasangan kita dengan sepenuhnya..

hebatnya Allah SWT menciptakan lelaki dan wanita berfikir dengan cara yang berbeza..kita just tinggal berusaha untuk mencari perbezaan tu dengan cara tersendiri...supaya kita dapat titik pertemuan antara hati kita dan hati dia...percayalahh..huwaa...gituu!..hamek ayat artis da keluar..akahkahkahkahh

baeklah..cukup la tu kot..hehe..jap nak tanye, gedik tak ayat saya gune?kahekheke..

otak da mereng ni..

saya da tak sabar nak balik melaka tau..

nak kerja..nak kerja..nak kerja..
ok da bai..

~wassalam~

You Might Also Like

17 Comments

  1. hehehe
    nice..dah tanak kenal laki 100%
    huuuuuuuuu

    ReplyDelete
  2. rajin datin menaip ea. hehe
    lelaki dan wanita adalah dua makhluk yang sgt berbeza dari semua aspek namun saling melengkapi antara satu sama lain. noktah. lengkap x??hehe

    ReplyDelete
  3. conclusionnye :
    perempuan sgt complicated. kannn ?

    ReplyDelete
  4. mia, serius saya baru bace komen awak. cmnr awak lh tau fulname saye? maaf pasal post terbaik tu saya delete, ganti ngan cun. huhu

    ReplyDelete
  5. @Anisa Hang Tuah

    ehehee...nape yang?xmoh serik nis..byk pgalaman nnti..

    ReplyDelete
  6. @nazirulhazwan~

    huwaa...terbaekkla dato..i likeee...

    ReplyDelete
  7. @tia

    hehhee...mybi dear..ade je yg simple3 je..hehehe

    ReplyDelete
  8. @chef d armor

    got ur link from REMAJA bro..hehe

    ReplyDelete
  9. ahha betul la ckp akak,,lagipon laki ni xberminat sgt nk tau psl kite

    ReplyDelete
  10. gedik.

    *lelaki+perempuan=khunsa!

    ReplyDelete
  11. @mia
    i still dun get u
    yg sy jmpe ni
    http://wwwpickalouva.blogspot.com/2010/12/l-o-v-e.html
    ??

    ReplyDelete
  12. @♥ ohh solehah ♥

    ha yang..nape?nk dtg sini meh..ehehe

    ReplyDelete
  13. @twinkle twinkle

    hahha..dorg jek tu yang..saje je nk test kite..hehehe

    ReplyDelete
  14. @iamnerves

    grrrrr....gedik pon xpe kan..grrr

    ReplyDelete
  15. @chef d armor

    hahaha..xpe la bro..just ignore je oke..

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^