Entry sengaja nak dapat traffic murahan.

Tuesday, September 13, 2011

Assalamualaikum..

hi semua.

semalam tido lewat sebab bw sepuas hati muhahaha. ada beberapa blog saya nak highlight sebab ianya tersangatlah AWEsome dan bermanfaat untuk adik-adik manis macam saya ni. ehem *silakan muntah =.= *

oke enaf. dalam pada merewang ke pelbagai jenis blog, saya tak terlepas pandang beberapa blog yang pada saya, hmm can ai say, mengejar traffic mencanak tinggi? memang banyak blog-blog da sekarang ni, dan pada saya, itu memang tersangatlah bagus. tapi yang tak bestnya, kalau kau buat entry kaw-kaw nak kasi pecah pembuluh hati readers dan seterusnya memang harammmlah nak singgah blog macamni lagi.

apa contoh entry yang pada saya, macam sengaja dibuat-buat untuk cari traffic murahan?

1. title nak AWEsome aje

ini bagi yang gila mengejar SEO la kot. honestly, saya pernah cuba buat eksperimen impak untuk traffic SEO ni, dan hell yeahh, ianya tersangatlah berguna untuk naikkan traffic blog. tapi tapi tapi da kalau selalu sangat buat tajuk yang takde kaitan dengan entry, trust me dear, pembaca akan bosan, BOSAN dan jangan mimpi akan singgah ke blog kita lagi. saya pernah ditegur oleh seorang blogger yang saya kira senior la jugak dalam dunia blog ni pasal cubaan saya gunakan title entry untuk naikkan traffic, alahai zaman jahiliah dulu la kan. dan sekarang, macam da faham apa maksud blogger tersebut *sengih* memang serius bikin wa panas hokey.


2. entry hentam blogger lain

yang ini memang seriussSSSssly annoying gile. ha kau nampak double triple 'S' kat situ? itu maksudnya, 'eiii pelissslahh' sambil hentak kepala kat dinding laju-laju sebab terlalu menyampahh sampai nak muntah kaler kuning! *oke over* tambah-tambah pulak, kalau blogger yang dihentam tu, one of da femes blogger. nahhhh!! ini memang da terang lagi bersuluh memang sengaja nak naekkan traffic blog secara tak sihat! fine, even kau ada macam-macam, beribu riban alasan kenapa nak buat entry hentaman tersebut, tapi pada saya, itu semua klise la weh. kita jaga diri masing-masing je sudahlah. tak perlu nak loghat sangat hal orang lain hokey. bole aje nak buat entry luahan pendapat, tapi tak payah sampai nak tampal-tampal link. sape makan cili, dia terasa pedas, kan? so chill aje. unless, kau memang saje nak dapat traffic murahan *sengih*




3. entry blogger gadoh dengan blogger

huhu, entry macam ni baru je wujud saya rasa. da jadi macam trend pulak da sekarang adoiyai. blogger ni petik nama blogger lain, dan buat entry gadoh-gadoh. readers yang tak tahu hujung pangkal datang membaca dan bagi komen itu ini yang menghangatkan lagi suasana. blogger yang disebut pulak, pegi buat entry nak balas dendam. haa sudah. ape ini? last-last dapat tahu, ini semua rekaan semata-mata dengan alasan nak tengok reaksi komentar yang pelbagai. damn.


4. entry cerita pasal anonymous

well, mungkin pendapat kita berbeza-beza. tapi, setuju atau tidak, readers bole menilai. bila kau buat entry konon nak hentam cik anon singgah di blog kau dan komen ntah hape-hape, percaya atau tidak, ini menyumpang pada traffic blog, kan?? sape penah buat macam ni, korang tahu benda ni betul atau tidak, rite? *sengih* even tak banyak, sikit pon jadilah. pada saya, tak salah kalau nak buat entry pasal cik anon ni, mungkin sebab kita terlalu asaited 'eh blog aku dapat komen dari anon la sukewnyew sukenyew bole jadi retis da ni auww*. tapi benda ni akan berpanjangan dan tak penah abes. so let it be aje da lah. tak perlu nak buat entry berkali-kali hanya bercakap tentang topik anonymous ni. tipikal tahu? saya suka cara seorang blogger ni handle kes-kes cik anon ni. simple dan tak semak memberatkan otak nak fikir. hehe.




oke cukup la 4 tu. karang letak banyak-banyak, terbuka pekung di dada pulak aha! ape pun, mesti ada blogger-blogger comel yang akan cakap, 'blog aku, suka hati akula, ade haku kesah?' ehem.

oke da bai

~wassalam~

p/s : Teringin nak guna yang INI



You Might Also Like

10 Comments

  1. dalam diam ko memerhati..ehehe

    ReplyDelete
  2. jawapan tipikal..'blog aku, suka hati akula, ade haku kesah?'..hahaha..

    ReplyDelete
  3. hentam je la..yong td bru kena tegur pasal blog yong tulis JIRAN..sekali jiran tegur daa hahahha

    ReplyDelete
  4. Blog ku?..
    Sedia menerima teguran..
    Terbaikla mia..
    Slmt hr raya dear!

    ReplyDelete
  5. @JIJI YU

    hahaha..ni pndapat je ostad. sy pun newbies lagi dlm dunia blog ni *ayat kaver, muhaha*

    ReplyDelete
  6. @JMR

    hehhee..tu la..mesti ada yg akan ckp mcmtu.trust me :p

    ReplyDelete
  7. @alinac lover

    uikkss..entry ni xhntam sape3 la yang..ni pndapat aje tau yong (^^,)

    ReplyDelete
  8. @nazirulhazwan~

    :) gud 4 u dato', happy blogging ya

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^