Review Filem Khurafat dan Aku Masih Dara

Friday, January 28, 2011

Assalamualaikum..

hi uols..

sihat semua?acehcehh..oh ye..semalam saya tengok Khurafat dan tadi baru lepas Aku Masih Dara..dua muvie yang berlainan genre but dua-dua awesome..see, orang nak buat review, ai pon sebok nak join kan..alalalaa



firstly, sikit review tentang filem Khurafat. memang terbaekla filem ni..seyesly gempak gile..audio die bole bikin jantung gugur okeeyy..hhahha..tapi pelik, dalam punggung panggung tu, takde sape menjerit bila part hantu keluar kecuali saya (t__0) tak tahu kenapa saya menjerit macam orang gile meroyan kat dalam tu..grrr..memang hebat la filem ni..saya suka jalan cerita dan ending die..cuma part gelap sokmo tu je la..hehe..but still oke..korang yang belum tengok, seyesly kene pi tengok tau..ending memang korang tak dapat agak sape punye kije..dan memang kasi pengajaran yang tersangat-sangat la okeyy..hehe..

secondly, filem Aku Masih Dara..ok fine, even macam ketinggalan sikit..but saya nak review jugak..tak kire!..grr..saya suka filem ni..tak tahu kenapa..sebelum ni saya ada gak baca beberapa blogger yang buat entry pasal filem ni..memang betol ade lah certain part yang nampak mengarut sikit..lagi-lagi part Kelab Gadis Tanpa Dara tu..rasa macam tak patut ada kot..but saya melihat dari sudut mesej yang pengarah nak sampaikan..memang hebat..lagi-lagi skrip part penerangan tentang Islam tu sendiri..saya pon terpesona..huhu..siap menanges lagi..eh, ntah kenapa, saya rasa macam jatuh cinta pulak dengan en Firdaus tu..ehemm...haa sudahh!

kehkehkee..Tanjong Malim hari ni nyaman sangat..tak panas pon..sempat lagi saya jalan-jalan kat pekan semalam..teringat masa mula-mula sampai Tanjong Malim tahun 2007, ayat 1st keluar 'ni pekan puaka ke hape'..cisss...agak kuang ajo kan..sila la sepak (^^,)

okelah..eh thanks ya kepada yang sudi komen entry lembu dan kambing saya ni..hekehkehe..guling-guling ketawe baca komen korang..hahaaa..

sila jaga diri sendiri ya..jangan sampai kene kejar lembu pulak..adoihyaii..sumpah fobia..

oke da bai..

~wassalam~

You Might Also Like

23 Comments

  1. kate orang citer faster pon besh jgk..try le..

    ReplyDelete
  2. @JIJI YU

    faster sy dpt tiket free dr nuffnang aritu cikgu..ehehe

    ReplyDelete
  3. tia tgk khurafat smpai tutup mate tinge bagai! hahaha!

    ReplyDelete
  4. sonoknya kak mia..jom tgk lagi!!

    ReplyDelete
  5. kite x tgok agi la kak mia!! huhu nak tgokkk but but errrr xtau nak tgok ngan sape!

    teringin gak nak tgokk!!

    jum tgok ngan kite jum kak mia :)

    ReplyDelete
  6. dodua nie aku tak der rasa nk tengok..... tapi kila ada gak paksa pi tgk khurafat, best kata nya. nanti la...... =)

    ReplyDelete
  7. khurafat...aku tgk dh 1 mggu lepas...lehlah dkatakan ok.....1st time buat kan....tpi...cm ader kkurangan sketlah....x taulah ape....coz aku nie pminat crite hantu....byk crite dh tgk....dan aku rase crite nie x lah seram sgt....cme ite rase seram coz persekitaran yg ader dlm filem tu..ader dskeliling kiter...byk2 scene...aku rase leh tahanlah...iaitu mase si aisyah tu 1st time kna kcau..anyway citer nie oklah...aku bgi 3 1/2 bintang....good job to shamsul....

    ReplyDelete
  8. huaaa tahan tahan nafsu,,pas spm baru leh tgok wyg ahha

    ReplyDelete
  9. dua2 cita kat atas sy lom tngok.. heheh..

    ReplyDelete
  10. @tia

    same la tia..mia siap jerit bagai..over yuu!!!

    ReplyDelete
  11. @nusha

    jom..jom..hehehe..mcm best je yang..

    ReplyDelete
  12. @alia shahira

    huwwaaaa..jom alia..ini seriuss *gaya wonder pets*..ekhekheke..

    but kene tengok cite laen la dik..hehee

    ReplyDelete
  13. @cikpia

    seyes best dear..aku bukana tipu punye maaa..ehehe

    ReplyDelete
  14. @roses_aidah

    btol3..yang xbest nye asek gelap je kan..huhuhu

    ReplyDelete
  15. @twinkle twinkle

    hahahaa..btol dik..kalu da leps spm, mmg gile byk mase free utk mira..hehehe

    ReplyDelete
  16. nak tgk khurafat !

    p/s: belog ini iras2 belog shara bunga la :) lebey2 ag header :)

    ReplyDelete
  17. khurafat yong x tgk lg

    tkut hehehe

    ReplyDelete
  18. semua cite ni yuyu x tengok lagi...hahah
    mis..jadi x pegi sok?

    ReplyDelete
  19. @miss lolly a.k.a luvfareda

    hehehe..yeke dear..haa, header tu mcm same myb designer yg same kot..ehhee

    ReplyDelete
  20. @alinac lover

    mmg seram yong..seyesly..but awesome gile tau

    ReplyDelete
  21. @yuyu

    yuyu kene tgk ni tau..best..

    ReplyDelete
  22. haha.yang penting dlm hp tu ada gamabr yuyu..keh keh keh

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^