Cuba fikir KENAPA?

Wednesday, March 16, 2011

Assalamualaikum..

hi semua..

sudah dinner ke uols?saya siap makan roti John 3 ketul..oh yeahh..

acely, saya kekeringan idea untuk update blog..ciss..ciss..*bukan bunyi kencing okeyy* salah satu sebabnya, saya terlalu happy sebab da dapat 11 ekor anak ayam yang baru..hohoho, 7 lagi belum menetas..harap-harap, sempatlah tengok mereka ni sebelum balik Rawang nanti..comel gile ai tell yu..

baeklah, acely, entry ni untuk saya luahkan pendapat saya saje okey..di ulang sekali lagi..PENDAPAT..bukan untuk sesiapa, cukup sekadar nak share dengan korang..

manusia ni, kadang-kadang ego tinggi melangit, setuju? bila ditegur, marah, bila dimarah, cakap tak sayang..pulak..sudahnya??

lagi-lagi dalam dunia blog ni..saya tahu, ada jugak dalam kalangan blogger yang tak suka cara saya menulis..but setakat ini, saya belum diterjah dengan komen panas dari cik Anon. kenapa? bukan nak mintak, cuma nak ajak sama-sama berfikir, kenapa aku selalu dapat komen panas dari cik Anon ni, mungkin sebab ramai tak suka cara aku, mungkin aku ada silap kat mane-mane..pernah terfikir KENAPA tak?

sorry to say ya..kebanyakan yang saya nampak, bila ditegur, meroyan bukan maen..salahkan orang sane-sini..ya betol, kita memang tak bole nak puaskan hati semua orang..saya sangat setuju yang tu..cume, cubelah berfikir sekejap..sekejap aje..kenapa orang tak suka kita..cara kita ke yang buat orang menyampah?gaya kite ke yang silap? borak dengan kawan-kawan dan mintak pendapat mereka..kot la bule buka mata kita sikit untuk sedar silap sendiri..


kadang-kadang, muhasabah diri ni penting juga..tengok balik diri sendiri..bukan semua teguran tu datang dengan tujuan memusnahkan, ada juga yang datang dengan niat yang baek..jangan terus menilai setiap teguran tu hadir atas dasar cemburu,dengki, baget kau bagos ke, good-good ke *macam best je sebut benda ni*..

once kita da set kat minda persepsi macam ni, maka, kalau orang tegur sikit, kita mula fikir negatif..mula fikir orang tu jeles kat kite, mula fikir, blogger tu jahat, selalu dengki kat orang, baget hot sangat la tu, muka tembok, taik idong masin, katak puru..*ok fine, over pulak kau kan, mia!*

sebelum saya melalut lebih panjang lagi, saya nak minta maaf kot ada yang terasa dengan entry ni..maaf ya..entry ini BUKAN DITUJU kepada sesiapa..seriusly..cuma kalau ada yang terasa, saya minta silakan fikir baek-baek oke..jangan terlalu ego untuk terima teguran orang laen..fikir balik ape silap kita kalau orang tak suka kita..

dan, kita yang menegur tu, jangan tegur dengan niat nak malukan orang pulak..niat tu biar betol..orang laen bukan bodoh tak reti nak nilai cara kita bagi teguran atau kritikan..fikir okee..

haa sudah..awal-awal cakap kekeringan idea..ni kau tengok, da macam karangan 1500 patah perkataan da ni..caiitt..ini semua dusta semata..sabar je la korang ye..hehe

selamat malam semua..tido cuci kaki, baca doa, moga-moga dapat mimpi indah malam ni..amin..good nite semua..

~wassalam~



You Might Also Like

9 Comments

  1. hahahah...dah nama pon cekgu mestilah kena buat karangan 1500 pth pkataan..hahaha..


    anon ni jgk dpt up kan traffic sesebuah blog sebenarnya sbb kontroversi bila si tuan rumah cite balik kisah anon ke blog die..keh3...

    tapi si anon ni lg di layan lg menjadi sebenarnya..hehehehe

    ReplyDelete
  2. kadang2 komen cik anon tu perlu ..baru tau kecacatan kite..

    ReplyDelete
  3. jawapan saya kepada anon, abaikan jer..tak perlu nak kusutkan sangat pasal anon ni..apapun, selamat berblogging..:)

    ReplyDelete
  4. macam related je entry kita..haha

    ReplyDelete
  5. anon ni kadang ade yang bagus ade yg tak.. bila da keluar anon yg jenis main tuduh2 cakap pasal kita macam dia dah kenal kita lama lak.. tu yg tak best.. kita tau samaada teguran tu boleh pakai or tak bole amek.. sebab kita yg kenal diri kita kan..

    ReplyDelete
  6. PEDULIKAN BUDAK2 ANONS TU...

    ReplyDelete
  7. Mia, akak tag awak join GA :

    http://adialuvluze.blogspot.com/2011/03/contest-sweet-couple-yang-paling-cool-n.html

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^