Jom share cerita tentang azam tahun baru, nak??

Saturday, November 26, 2011

Assalamualaikum..

hi semua.

Salam Hijrah 1433 ya. sekejap je da masuk tahun baru. tak lama lagi 2012 pulak nak tiba. valid lagi ke azam tahun baru yang lepas ea? azam saya untuk tamat pengajian kira berjaya la jugak kan, even tak capai pointer yang diharapkan. lepas ni nak cari azam baru pulak, da masuk tahun baru kan sekarang ni hehe.

..SALAM MAAL HIJRAH 1433 SEMUA..

teringat masa zaman kecit-kecit dulu, tiap kali masuk tahun baru, mesti semua pasang niat. catat kat diari *konon!!* tulis kat satu kertas, lepas tu sumbat dalam botol baling kat laut, kira nak baget macam dalam cerita korea la konon muhahaha. kot-kot la ada mamat hensem terjumpa botol tu, lepas tu ceita selanjutnya, korang sambung sendiri ek kahkahkah. untung kalau hero taff yang jumpa, kalau mat bangla ke muka pecah rumah yang jumpa, jodohla tu kot. ehem.




saya rasa makin dewasa ni, makin banyak benda yang saya kejar. sampai tak sempat nak fikir apa yang tengah di cari sekarang ni. banyak benda yang saya nak buat, banyak benda yang saya nak cuba. mungkin sebab sekarang ni pegang jawatan penganggur terhormat, makanya banyak masa terluang nak diisi aha!

apa azam tahun baru korang kali ni. saya pasang niat tahun 2012/ 1433 Hijrah ni, saya akan bekerja, jalankan tugas sebaik mungkin. gaji pertama saya sebagai guru nanti, saya berniat nak bawak keluarga pergi bercuti huwaa gitteww. lepas tu nak kumpul duit. 
ibu ada ajar saya cara kumpul duit yang memang AWEsome gile. bukak akaun bank banyak-banyak, dan setiap akaun ada tugas dia. contoh, Maybank untuk duit kawen, Bank Islam untuk kegunaan hari raya, Bank RHB simpan duit untuk pergi bercuti bla bla bla. tapi tapi tapi sendiri mau ingatla pasal akaun-akaun tu. jangan lupa daratan bila dapat gaji oh nafsu nafsu. ciss.



OYEAA!!!

jom share cerita pasal azam tahun baru korang nak tak? buat entry pasal azam korang yang dolu-dolu, dan azam untuk kali ni. ada yang pasang azam nak jadi bini Tan Sri ke? mak nenek ni penah ehem ehem. tapi tu zaman belasan tahun yang lepas oke. sekarang ai da matang muahaHAHAhahaha * muntah hijau!*

oke da bai,

~wassalam~

You Might Also Like

4 Comments

  1. azam tahun baru --- im going to grad. final sem. doakan chuu ye x(

    ReplyDelete
  2. azam taon ni pon xterlaksana lg..
    T_____T

    ReplyDelete
  3. @Chuu Muqhlis

    huwaa, gudluck dear..all da best tau..

    ReplyDelete
  4. @Ezy Chiaki

    azam ape tu ezy? ce share sikit meh, hhee

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^