Trip to Kelantan Darul Naim

Monday, November 14, 2011

Assalamualaikum..

Hi semua.

Oke ini 2nd time saya ke Kelantan. Kali pertama dulu tahun 2007 sebab ada interview nak masuk UPSI kat Kubang Kerian. Pada saya, Kelantan memang heaven gile kalau nak shopping hokeyy. Kain ela, tudung, baju kelawaq semua bule dapat kat sane dengan harga murah ya amat. Barang make up pon buley tahan jugak oyea.

Banyak juga tempat yang sempat saya singgah. Antaranya, Rantau Panjang, Wakaf Che Yeh dan Bazar Tok Guru. Yang paling tak ingat dunia bila sampai Wakaf Che Yeh, memang tersangatlah rambang mata. Wakaf ni sikit lebih kurang macam uptown jugak, cuma harga kat sini lebih murah BANYAK la hoho. Oh banyak jugak barang yang sempat saya rembat ye, seyesly lupa daratan uolss. Kebetulan, Raqib AF, adik BFF saya ada Jom Heboh kat sane, jadi sempatla jugak cuci mata jumpa retis-retis TV3 muhaha.

Korang tengok betapa mak neneknye ai..


nak jugak okey, sebelum naek kete api



si cantek jelita yang menemani saya naek kete api, thanks syggg!



Uncle and Umi, mereka sangat AWEsome hokey..


gelfren saya, ada sape-sape nak kenal? ehem ehem!



di Wakaf Che Yeh yang memang yea yea sungguh ye


Jom Heboh di Stadium Sultan Muhammad IV


aaa..PON BOLEYY!


Raqib Majid di booth myTV3, eh eh hi Aidit


gedik sakan mak nenek dan rakan-rakan oyea!


happening, lovely BFF, Nini and Dhamirah.


yang melaporkan, Mak Nenek. TQ.

Best kan, best kan muhaha. Pengalaman naek train pulak memang tak bule lupa la. Dari Tampin, Melaka jam 10.40 malam, tiba Pasir Mas jam 9.30 pagi. Hampir 12 jam dalam tu rasa dunia ini gelap gelita aje. naek kematu punggung oke, nak pegi tandas pulak takot kencing tersepah-sepah sebab train kan gedengang gedegung kiri kanan alalala. Sudahnya saya bantai membuta sampai la sejam sebelum tiba Pasir Mas. Tiba aje kat Pasir Mas, Uncle ( ayah kawan saya) dah dok melambai-lambai dari jauh, hoho. Sampai rumah sedara kawan ni, tak sempat nak sambung tido sebab hati berkobar-kobar nak jelajah Kelantan, and it was totally AWEsomeeeee gileee!!

Ha ni nak cerita pasal kisah selimut kat dalam train. Sebelum balik, uncle ada borak pasal kisah selimut ni, saya pun macam oh bunyinye agak happening ye. Tak sangka dapat jugak tengok depan mata, muhahaa. Makcik dan pakcik selimut ni pulak duduk betol-betol sebelah seat saya, so memang agak jelas dan nyata la aksi-aksi mereka itu cis cisss. Disebabkan kedua-dua keparat ini la saya tak dapat tido masa perjalanan balik sebab mata ni bersemangat & bertegas untuk menonton sampai tamat drama tersebut grrr. Makanya, tiba aje kat Tampin jam 6 pagi, kaki automatic berjalan ke surau untuk tidozz sampai la jam 9 pagi muhaha. Lepas tu bangun, muka sumpah tak semenggah gile grrr.

Oh lepas ni nak share cerita di Kuala Kangsar pulak, banyak yang indah-indah belaka uolss. Eh jom pegi bercuti mau? Singapura? Jakarta?? AWEsome oyea!

Oke da bai,

~wassalam~

You Might Also Like

4 Comments

  1. jelesnye.. setakat ni, kt semenanjung, negeri kelantan je la aku xpernah jejak lagi... :(

    ReplyDelete
  2. wah~ bestnye~ x sbr dh ni nk blik klntn....

    ReplyDelete
  3. @Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine

    hhehee, best gile kelantan ni, mcm2 ada, mkn pon sedap sgt

    ReplyDelete
  4. @MerLe

    hehee, org kelantan ea..bestnye kelantan, rasa nk pegi lagi je tau!

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^