Kau jahil ke hape ni? | ˙·٠•●♥ mia suka berangan™ ♥●•٠·˙


Assalamualaikum. saya kini mengambil tempahan untuk make up Dinner, Photoshoot, Tunang dan Nikah sekitar Melaka, Negeri Sembilan, Selangor dan Kuala Lumpur. Email me oke : gardisareyou@yahoo.co.uk

Join ChurpChurp Jom!

Monday, November 8, 2010

Kau jahil ke hape ni?

Dicatat oleh m i a di 7:03 PM
Assalamualaikum..

nak share dengan korang..ehhee..comel gile lawak ni..meh-meh baca sama-sama oke..


 


Di sebuah kampung ada 3 orang remaja yang suka lepak.

Sorang tu nama dia Ali, sorang tu Budin dan sorang lagi Ciko.

Aktiviti seharian depa ni menyebabkan tok imam tak senang duduk. so, pada satu hari..tok imam tu datang dengan niat nak tarbiyah depa ni.

Maka berlakulah beberapa insiden cabar-mencabar.

Tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nanti.

Si Ali pun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nanti kami buktikan yang kami bukan la jahil sangat seperti yang disangkakan" .

Maka apabila hampir masuk waktu Maghrib, pegilah malaun 3 ekor tu ke surau.

Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah terus je Ali azan,

"Allah Ta'ala... Allah Ta'ala..."

Dengan kadar segera tok imam merampas mikrofon daripada Ali dan menyuruh tok bilal azan semula.

Terselah kejahilan Ali.

Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat takbiratul ihram.

Tok imam pun satu hal, angkat sekali tak kusyuk, angkat dua kali pun tak kusyuk jugak lagi..maybi teringat bini kat rumah..kot...

Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam.

"Tok,tok duduk kat belakang, biar saya jadi imam."

terangakat kening tok imam lalu berundur le ke belakang.

Budin pun angkat le takbiratul ihram.

"Allahu akbar!"

Maka para makmum pun ikut angkat takbiratul ihram dan memulakan solat dengan begitu kusyuk sekali.

Tiba-tiba..

si Budin ni pusing ke belakang dan berkata,

"Aa, tengok! Sekali jee tokkkk!!macam ni baru betol tok, tu pon nak kena ajar ke??grrrr.."

bongok!..maka batallah solat Budin. Yang lain pun ikut berenti sambil ketawa terbahak-bahak..bahak..bahak.

Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus ke depan..

beliau telah jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang.

Siap dengan wiridnya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Ciko niii...

Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni...

Tapi dengan bongkaknye si Ciko berkata,

"Haa,tu la tok..hebatkan saya?muhahah...itu belum ambil wuduk lagi tu. Kalau tak, lagi dassat aku semayang tok. He heee..."

Tok imam pun terkedu dan terpana...





so, camne tok iman nak bagitahu semua makmum tadi bahawa solat maghrib mereka tidak sah???grrrrr

~wassalam~

9 ulasan:

miya on November 8, 2010 at 4:42 AM said... BALAS

kah kah kah... ntah kalau dah ambik wuduk camana la solat dia tu ekh? hahaha...

entri lawak aku:
kisah 3 ekor pontianak tunjuk terror
kisah jin dengan 3 pemuda

miya on November 8, 2010 at 4:42 AM said... BALAS

kah kah kah... ntah kalau dah ambik wuduk camana la solat dia tu ekh? hahaha...

entri lawak aku:
kisah 3 ekor pontianak tunjuk terror
kisah jin dengan 3 pemuda

mia on November 8, 2010 at 5:29 AM said... BALAS

miya :
hahaha..tu la..sengal bengal ek..tq singgah sini ek

✿ Cik Ain ✿ on November 8, 2010 at 8:36 PM said... BALAS

yang last tu plg xleh blah.. haha.

ain rase ain dlm kategori org berwawasan 2010.. haha.

mia on November 8, 2010 at 8:48 PM said... BALAS

ain :
hehehee..ni pasal kentut ek dear?

✿ Cik Ain ✿ on November 8, 2010 at 8:55 PM said... BALAS

haah.. ops, pttla tanye. sala tmpt komen upenye. hehe. sorry3. :)

mia on November 8, 2010 at 8:57 PM said... BALAS

ain :
hhehee..xpe yang.kt mane3 pon oke je.

kata kila on November 8, 2010 at 9:09 PM said... BALAS

urmmm.kalau den.rahsia.lalalala

mia on November 9, 2010 at 12:38 AM said... BALAS

kila :
hehehe..kan3...same la..da kntut,.pastu buat bodo je..

 

˙·٠•●♥ mia suka berangan™ ♥●•٠·˙ Dikuasakan Oleh Blogger Template Touch Up by Mia Adnan