Kisah Kuih Koci

Wednesday, November 17, 2010

Assalamualaikum

wowww...baru sampai rumah..penat berjalan..hehee..but pulangan berbaloi-baloi..brape kilo daging hasil kutipan korang hari ni ek? haipp..kite tolong oke..bukan dapat free gitu je (even mmg patut sedekah je kan)..ramai jugak sedara pak sedara mak sedara yang buat korban lembu..pagi-pagi da pegi Padang Temu, kampung ayah terchinta.. rupenya, memang da jadi kebiasaan kat padang temu tu, raya haji je, wajib mesti buat kuih koci..saya tak sure pulak kat tempat korang macamane..but kat sini, kuih koci tu macam da jadi adat bila raya haji..hehee...



lepas settle kat padang temu, balik paya rumput pulak, kampung ibu tersayang..sampai sane, saya nampak jugak kuih koci..hehehe...makan lagi okee..so, korang bayangkan muka saya macamane sekarang..yee..macam kuih koci..seyes saya tipu..

pastu, dengar nenek cakap..

mia, nenek ada satu teka teki ni...

tetiba..hahahaa..time tu, beliau tengah belek-belek kuih koci kat atas meja..teka teki tu bunyik macam ni

sijik bantal, selai selimut..

erkk...saya pandang nenek yang tersengih sambil pandang kuih koci kat tangan beliau..kahkahakahhh...saya jawab kuih koci laa..nenek cakap saya pandai..akehkehekeh..
kalau korang la kan..logik ke tak jawapan teka teki tu?hehe..da tentu-tentu la nenek dapat idea masa nk makan kuih tu, betol??hahaa..comel tak comel la nenek saya kan..da lepas tu masing-masing berlawan-lawan teka teki...kahkaahkah..ok, pasal tu nanti saya cerita ek..banyak sebenarnya nak share dengan korang ni..later oke...hehehee..

btw, hope korang happy-happy aje oke..and sila jaga diri masing-masing..

oke da..tata

~wassalam~

You Might Also Like

7 Comments

  1. ekeleh.. syabas beta..update pantas..

    ReplyDelete
  2. skool :
    hehehe..yeahhh...thanks syg

    kak long :
    hehehe..xboleh blah btol nenek..kau pon nmpak kot..hahaha

    ReplyDelete
  3. comel teke teki nenek mia ni. siap bagi klu lagi tuh. hehe. tpi ain mmg da agak kuih koci.

    ain pagi raye dala bgn lmbt. patu mandi kol 2. baru g rumah sedare.

    tolong makan. tapi xde kuih kocila. kalo ade mesti syiok. :)

    ReplyDelete
  4. ain :
    hhehhee..tu la dearr.comel kan..ehhee

    xtau la..mgkin melaka je kot ade rutin kuih koci ni..ehehe

    thanks singgah ek ain

    ReplyDelete
  5. sob sob sob.. tak balik kg pun.. tumpang beraya dengan nenek cousin jer.. huhuhuhu....

    ReplyDelete
  6. lizzie :
    ehhehee..ok gak tu yang...happy je tau time raya ni ek

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^