Simptom Mata Bergerak-gerak

Wednesday, November 10, 2010

Assalamualaikum..

dua tiga hari ni,  bawah mata kiri saya asek menari-menari je..tahu tak? rasa macam gedik-gedik bergerak-gerak..macam gegel-gegel gitu laa..haa...see, dia tengah gegel la ni..adehh..tahu je orang tengah mengumpat dia, kan?saya tanya ibu, katanya, nak menangis...saya cakap, malam tadi da nanges da...pastu ibu diam..tu maknanye dia nak suh jangan nanges la tu...oke baekk..hehee

saya tanya safwan..beliau cakap, suh tidoz..rehat cukup-cukup..ehehee..kot la ek..so, jari jemari laju-laju menaip di gogel...and taraa..ini hasil yang saya dapat share dengan korang..
 
banyak yang cakap sebab ada sedara terdekat akan meninggal dunia..huhu..harap-harap ni hanya 
mitos semata-mata kan..but, mungkin tuhan nak tunjuk tanda..nauzubillah...see, dia gedik-gedik lagi..alahai mata...jawapan yang paling top saya dapat ialah sebab nak menangis..hahahha...bongok gile..yela-yela..saya nangis lagi malam ni..so esok jangan gedik gegel-gegel lagi, bole?korek punya korek..akhirnya saya jumpa apa yang dicari..satu jawapan yang tepat saya kira..heheeee

Nama saintifik untuk penyakit ni ialah 'MyokyMIA'. see, memang seswai kan...ade gak mia di situ..ahahaha..haipp..ni bukan tipu oke..takde..takde..Mengikut kata-kata pakar, masalah ni datang sebab pergerakan otot di bahagian kelopak mata atas and sometime di bahagian kelopak mata bawah.

MyokyMIA ni sangat berkait rapat dengan stress, fatigue, kurang tidur dan overdose minum kopi. maksudnye..punca-punca la kot..symptom nih sebab kurang vitamin..but setakat ni, effect untuk symptom penyakit ni tak teruk sangat kecuali rasa tak best pasal mata asyik bergerak jer..rimas..lemass..da dua tiga hari ni juga saya sokmo minum kopi or nescafe untuk tahan mata..so berkemungkinan besar mata saya ni gegel-gegel pasal stress atau kurang tidur..actually...tak rasa stress pon..ehhee...seyes oke...saya asek buat tesis..da busan, maen game...lebih banyak maen game dari siapkan tesis...nampak stress ke di situ???

Kesimpulannya , ubat penyakit ini ialah..berhenti buat kerja dan pergi tidur!!!!!

~wassalam~

You Might Also Like

7 Comments

  1. pnh jugak gedik2 tu..tp slalu wt xtau jew...sis...na bg giveaway nieyh...hehe....

    http://hatifarah.blogspot.com/2010/11/giveaway-domain-from-melromeocom.html

    ReplyDelete
  2. rara :
    huuu..rimas dear..

    ReplyDelete
  3. heidi :
    ehhehee..thanks bro..

    ReplyDelete
  4. armouris :
    thanks 4 sharing ek

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^