Salam AidilAdha

Tuesday, November 16, 2010



Assalamualaikum..

Huwa..esok raya kan...selamat hari raya semua..Ntah kenapa aidiladha tahun ni macam suram je ek..ke korang sambut dengan gilang gemilang macam raya puasa jugak...jelessnye saya..

Mungkin raya korban ni saya rasa sunyi sebab tak semua beraya kat umah tahun ni..kalau masa raya aidlfitri rumah saya penuh coz semuanya balik, jadi aidiladha ni kak long dan kak ina pakat balik umah menentu mentua masing-masing..Takpe laa..adat la tu kan..saya doakan semua orang gembira je sempena hari raya ni oke..

Ada sape-sape yang korban lembu seekor dua tak?meh sedekah daging sekilo meh..kahkahkahh..bole ke ek maen minta-mintak gitu je..grrr. Nenek saya cakap, kalau tak bole tengok orang korban lembu or kambing..better dok jauh-jauh..sebab macam saya ni, mase kecik-kecik, konon-konon berani sangatlah nak tengok orang sembelih lembu tu..bila tengok darah memancut masa leher dikelar..gedebukk..saya pitam kat situ jugak..see, padan muka aku kan..hahaha..

dan ada jugak member saya yang tak bole tengok binatang kena sembelit sembelih ni..sedih katanya..sampai menangis uolss..nenek saya cakap, bila da ada rasa belas macam tu, haram makan daging menatang tu ek..tapi saya, bukan sebab belas ke hape..just tak bule tengok darah..huhuh..kalau daging da jadi masak sambal atau masak lemak cili padi taruk rebung..hagak-hagak..bole kawal nafsu makan lagi ke??ohh tidakk...akehkehkehh..

so korang..

Selamat Hari Raya Aidiladha yee..

Kepada keluarga yang menunaikan ibadah haji tahun ni, meh doakan mereka selamat pegi dan selamat kembali oke..moga-moga peroleh haji mabrur yee...amin..amin..

Salam lebaran uols..

I lap u lah..hehehe

~wassalam~

You Might Also Like

10 Comments

  1. anisa :
    hehe..thanks dear..

    ReplyDelete
  2. kakak cumei,slmt ari raya aidiladha...meh2 jemput ke umah~~

    ReplyDelete
  3. tak pernah pun tgk orang korban kan binatang,... tau - tau salu dah ada depan pintu jer.. depa dok hantar.. hehehe..

    Camat Hari Raya Aidiladha...

    ReplyDelete
  4. selamat hari raya aidiladha

    jom ke blog saye

    http://falihinjasmy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. selamat hari raya yunk!!~ miss u so much .. oyeahoyeah!!

    ReplyDelete
  6. nusha :
    hehehe..thanks syg....huwaa..ade knduri satay tak nusha?heheh


    lizzie :
    hahhahaa...msti best kalu tgk lizzie..but if xtahan, btter jgn...

    ReplyDelete
  7. alinac :
    salam aidiladha jugak dear..thanks ek


    mr F :
    thanks..salam aidiladha jugak...baek..nnti sy singgah

    ReplyDelete
  8. skool :
    hehehehe..miss u jgk dearr

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^