--> selamat malam.. | ˙·٠•●♥ mia suka berangan™ ♥●•٠·˙


Assalamualaikum. saya kini mengambil tempahan untuk make up Dinner, Photoshoot, Tunang dan Nikah sekitar Melaka, Negeri Sembilan, Selangor dan Kuala Lumpur. Email me oke : gardisareyou@yahoo.co.uk

Join ChurpChurp Jom!

Monday, October 25, 2010

--> selamat malam..

Dicatat oleh m i a di 12:09 AM

Assalamualaikum..


baeklah..sebelum membuta..ni nak share pendapat dengan korang semua..

da banyak da saya jumpa..bila berlaku perkara yang merosakkan perancangan hidup..selalu manusia akan mengeluh, kenapa dugaan datang pada aku..kenapa aku?..termasuklah saya..manusia kan...

but they didnt know, oh maaf..but we didnt know..yang dugaan tu dijadikan untuk bagi kite sedar, untuk bagi kita lagi kuat dan pastinya, ade yang lagi terbaek untuk kite..

setiap kejadian ada hikmahnye..ye, itu selalu orang cakap..sangat betul..kadang-kadang tuhan duga kita dengan kehilangan apa yang kita sayang..untuk kita jadi lebih kuat dan menghargai insan-insan yang ada disisi kita..

berkata memang mudah..petik jari je..ok..lagi cepat dari petik jari la kot..but trust me..bila mula-mula kita rasa dikhianati..disakiti,.masa mula-mula kita terluka dan bersedih dengan apa yang jadi pada kita, pasti..yee..PASTI, kita akan rasa macam, kenapa aku..kenapa..dan segala bagai cacian makian kita kasi pada beliau or mereka yang buat kite rasa macam orang bodoh tu..

tapi my dear..bila datang perkara atau segala yang buat kita rasa happy, bersyukur, terharu atau ape-ape la yang buat dalam hati kita ada taman, kita rasa apa?

kita akan rasa..ohhh...nasib baek aku kena ni...ohh...syukur aku tak buat macam tu dulu..bla..bla..ye tak?oke kalu tak, diam oke..hahaha...

banyak sangat yang saya lihat, bila da terkena, bersedih, tapi bila dapat sesuatu yang lebih baek, mula rasa happy..bagus macam tu..itu yang sepatutnya..pasal ape?manusia belajar dari kesilapan..mana-mana manusia pon, pasti penah buat silap...oke fine, sape tak penah???

100% yakin, semua manusia penah buat silap..da sekali silap, tak mustahil kita akan buat lagi..contoh, tempat iron kat umah saya..beratus kali tukar..sebab ape?asek saya je beratus kali lupe nak tutup iron..see...bukti manusia buat silap yang sama berulang kali...damn...bongok gile contoh..hahaa..

macamane pon hidup kawan-kawan...seindah mana pon life korang...sesukar, sesedih mana pon dugaan yang korang terima..face it..dengan hati yang terbuka..memang sedih..dan wajar korang luahkan..ape guna kawan-kawan, ape guna rakan-rakan blogger..aceewaahh..

so, hidup tak semestinya susah..mesti ada senang jugak kan..

senyum seindah suria, yang membawa cahaya, senyumlah dari hati, duniamu berseri, senyum umpama titian dalam kehidupan, kau tersenyum, ku tersenyum, kemesraan menguntum..

senyum.... kepada semua...senyumanmu..amatlah bermakna...senyum..membahagiakan..dengan senyuman...terjalinlah...IKATAN....



lastly, saya mia...manusia...jadi, sila senyum untuk saya, sila tegur kalau saya silap..sila hargai saya macamane saya hargai anda..(hamboiii..paksa ni..paksa...haha)

oke..jangan senyum pada orang yang tak dikenali oke..
(time ni baru balik Jogjakarta..kena kuarantin sebab H1N1)



~wassalam~

seikhlas hati,

8 ulasan:

nur anis on October 24, 2010 at 9:49 AM said... BALAS

walau ada masalah macam mana pun, cubalah untuk senyum jugak kan.. ^_^

dah pergi jogja ye..saya baru plan trip ke jogja next year..huhu

mia on October 24, 2010 at 10:14 AM said... BALAS

anis :
betul dear.hhee

last year pegi..

skool on October 24, 2010 at 4:25 PM said... BALAS

walau camne pon mslh , sy akn cari kamu cyg..!!~ =P

mia on October 24, 2010 at 7:03 PM said... BALAS

skool :
hahahaaa..same goes to me dear..

kata kila on October 24, 2010 at 7:03 PM said... BALAS

comelnya mia!

mia on October 24, 2010 at 7:29 PM said... BALAS

kila :
hahahaa...makcik uii....kamu pon comel jugakk..

~SukEMakAn~ on October 25, 2010 at 11:18 PM said... BALAS

saye tgh senyum kat mia!
hehe~

mia on October 25, 2010 at 11:59 PM said... BALAS

fazlina :
hehehe...saya nampak tu ina...tq ek

 

˙·٠•●♥ mia suka berangan™ ♥●•٠·˙ Dikuasakan Oleh Blogger Template Touch Up by Mia Adnan