Adab Kat Mana?

Tuesday, October 12, 2010


Assalamualaikum..

baeklah..hari ni saya present dengan jayanya...ewahh..hehe..suara memang mantop abes..dress up..ok cun da..tudung semart gile..kasut..ok bole laa..tapi gaya jalan...hohoho...hahaa...hebat tak hebat la kan...ramai budak-budak kelas yang tegur saya..alhamdulillah...saya sedar sekarang budak-budak ni acely nya sayang gak kat saya..hehe..ada yang tolong bawak buku masa nak turun tangga..ada yang tolong pimpim tangan masa berjalan..ehhee..thanks korangg..seyes sangat terharu..

then..abes class, menapak nak pegi pusat kesihatan..jauhh nunnn kat pintu belakang UPSI..sampai sana..tanpa papan tanda "TUTUP" kat muka pintu..ok baeklah..saya jalan lagi terkedek-kedek dengan harapan nak sampai rumah dengan kadar yang sangat segera..

akhirnya...sampai pintu timur..tempat tunggu bas..pandang kiri...perempuan..pandang kanan..ewahh.. perempuan lagi..rupanya ramai gile budak perempuan kat UPSI ni oke..mane budak-budak lelaki? mane mereka menghilang??saya penah tanya ibu...saya suka sangat-sangat jawapan ibu..hehe..suka sampai nak cium-cium..hoho..ibu saya cakap..budak lelaki susah nak jumpa kat universiti tempatan sebab diorang banyak belajar kat universiti luar negara...ok tak??okeee kann...hheheh..

baek...bukan tu saya nak cerita sebenarnya..sampai pintu timur..nampak ramai gile orang kerumun bas yang seekor...mula-mula kasi budak dalam bas turun dulu..satu nasehat saya..jangan jadi orang terakhir yang turun bas kalau nampak ramai pemangsa yang dok menunggu bas..hhoho..nescaya anda akan tersepit..seyes saya tak tipu..oke..saya tak berjaya naek bas yang pertama ni..takpe..takpe..ade banyak bas lagi..


sambil tunggu bas, saya jeling sebelah, nampak budak junior..saya senyum..dia masam..oke takpe..datang haid kot (ahahh!)..pastu bila nampak bas dari KHAR da masuk..masing-masing bersedia untuk bersilat..eh bukan..untuk menerkam bas tadi..saya pon, dengan terkedek-kedek..jalan la pegi dekat-dekat dengan bas..pastu tak sedar terlanggar budak junior tadi sebab banyak bawak buku..(eleh..nak bagitahu aku rajin la tuh..haha)...

bila da terlanggar tu, i said 'sory'..seyes oke saya cakap soryy...then budak junior tu balas..'LOSER'...apekehh??ada rasa nak lempang tak??seyes lu takda hotak la budak..haa....kan da marah..da marah da ni..seyes oke...memang merah padam muka saya..saya pandang dia balik dengan muka engkau.nak.kene.sepak.ke...pastu dia buat muka ade.aku.kesah...seyes kurang ajar wehh..kalaulah kaki saya tidak bermasalah..nescaya saya tegur dia..awat hang kuang ajaq sangat niihh...tapi malas berbalah..dan hati mula rasa sebal dan bebal..eh bukan..sebak..hati sebak..saya naek bas..tapi dengan gaya yang amat perlahan..mula-mula tangan paut kan pintu..then naek kaki sebelah..tangan yang paut tadi, naekkan sikit lagi ke atas, then baru naek kaki sebelah lagi..pastu naek tangga gile punye slow..padan muke kau wahai budak itu..puas hati aku..

ok baeklah..penat da menaip..rasa lapar pulak tibe-tibe..jom makan...oh lupa..saya da lama tak jumpa safwan arif tau..ada sape-sape bole tolong pujuk safwan jumpa saya tak..(t____t)

ok da..

~wassalam~

You Might Also Like

10 Comments

  1. yang kuang ajar mcm tu kasi pelempang jer mia..haha

    ReplyDelete
  2. jtuh terseliuh yang..masa nak naek bas delima yg terbalik tu..but xjadi naek sbb jatuh then pitam..

    ReplyDelete
  3. yuyu :
    huhu..seyes mmg rasa nak lempamg tau yangg..geeerrramm sgt3

    ReplyDelete
  4. he2..betul..bdk laki pun ramai jd superman kt ats jln.rempit..best kot..ha2

    ReplyDelete
  5. diriku :
    hehehe...jadi kamu ni merempit ke tak?

    ReplyDelete
  6. mia naik bas delima tu??

    tp kaki terseliuh??
    mia, betul ke...

    i'm suprised...

    jap, dd nak cek balik entry2 mia, kot2 ade yg dd missed ke pasal kesah mia hampir naik bas delima

    ReplyDelete
  7. dd :
    hehe..ye dd, mia ptotnye naek bas delima tu, tp da terseliuh then pitam, xjadi naek..mlm tgh urut kawan ayah call bgtau bas tu da xcident..huhu...

    ReplyDelete
  8. dasar budak mmg kuang ajar
    adeke cakap loser
    kalu buat muke marah xkesah la jugak kan
    ni g cakap loser
    bajet hebat sangat da la kan
    ces!
    saba jela~
    len kali nmpk budak tu
    sile bg L besar kat die
    ala2 header ina
    hehe

    ReplyDelete
  9. ina :
    hahaa..mia da abes marah da ina..seyes kuang ajaq kan..geram gile...bongokk betol..hahaa

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^