Nana dalam Dialek Kelantan

Thursday, October 28, 2010

Assalamualaikum..


hi korang..rindu tak?hahahaa...actually, semalam da sampai tanjung malim..tapi malam ade taklimat praktikum..so, tak dapat nak jenguk belog...pagi ni bangun, cepat-cepat update... then..taraaaaaaa...huwaaa..banyak gile cerita nak share dengan korang tau..seyess banyak gilee oke..nantilah..petang-petang sikit ek..

saya baru tahu, orang indonesia mengamalkan 3 S bila pertama kali berjumpa dengan kawan-kawan..

Senyum, Salam, Sapa...

hehehe..maksudnye...1st sekali...sengih...then pegi kat member tu, berjabat tangan...then..huwaa...ini rupanya Kila...lawa orangnye...aceewaahh..dan saya juga baru tahu..Nana rupanya dalam dialek kelantan bermaksud B.E.N.G.O.N.G...tapi saya tak rasa semua Nana tu bengong, ye tak? kalau korang jumpa nana yang nana, sila cepat-cepat bagitahu saya oke.. hahahaa seyes saya da nana.. korang jangan jadi nana pulak bila baca entry saya yang nana ni..hahha

ok, masa untuk diri sendiri..

happy sangat hari ni..

~wassalam~

You Might Also Like

13 Comments

  1. haha..ni mesti penangan cik nik mlm td..hihihi

    ReplyDelete
  2. ramai je kawan kelantan, tp kenapa tak pernah dgr ayat NANA tuuu..
    ilmu baru nih!

    ReplyDelete
  3. nana=bengong. haha
    naseb baek nama xde nana :D

    ReplyDelete
  4. yann :
    hahaha...tau xpe...hamekk kot..gile nana


    bunga :
    ohh my, miss u too dear..bila nak date ni

    ReplyDelete
  5. anita :
    hahahaa..ni ilmu dr lect mlm dear..

    aqilah :
    hahahaa..kan3...

    ReplyDelete
  6. gua ingat nana tu aic cream dulu.cis..

    ReplyDelete
  7. nana ke nala yang bengong tu.adoiiiiiiiiiiii

    hahahhahahhaha... lawa ke??cisss

    ReplyDelete
  8. phat lee :
    hahahaaa...skrg da tahu nana tu ape ek..


    kila :
    hahahaa...amboi mkcik suke kemain ek

    ReplyDelete
  9. hi dak nana uiii >.< ..rndu sama kamu !!~ =P

    ReplyDelete
  10. skool :
    uiksss.heheh..slamber je kan aok..

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^