Tragedi Delima Express 1

Sunday, October 10, 2010

Assalamualaikum..

mungkin ramai lagi yang tak tahu..petang tadi bas express Delima dari Melaka ke Kuala Lumpur jam 6 petang yang sepatutnya saya naiki telah terbalik bertembung dengan bas Jabatan Kebajikan Masyarakat di Rembau Negeri Sembilan. 11 orang meninggal dunia termasuk drivernya, seorang india..

bila dengar berita ni dari ayah, mengeletar seluruh badan..saya sepatutnya ada dalam bas tu pada waktu yang sama di tempat yang sama... ALLAH...saya masih diberi peluang untuk bernafas..saya masih diberi izin untuk hidup di dunia ni...ALLAH...terlalu bersyukur yang tak terkira..ibu pon mengucap syukur..huhu..kalaulah tuhan tetapkan hati saya untuk balik hari ni, da tentu saya da naek bas delima ni..kalaulah saya naek bas delima ni...di manakah saya sekarang..??

tuhan berikan saya kemalangan kecik dengan takdir saya terseliuh di luar Melaka Sentral untuk jauhkan saya dari kemalangan besar yang boleh meragut nyawa saya..Subbhanallah....syukur sangat-sangat...syukur yang terlalu...

thanks sangat-sangat kpd family yang ada dengan saya..tak terkira terima kasih buat Safwan Arif yang selalu ada dengan saya...maaf dear buat kamu risau kat sana..maaf buat kamu panik tiba-tiba saya menjerit sakit masa tengah bercakap dalam telefon tadi..maaf buat kamu menangis sebab terlalu risaukan saya...maaf..dan thanks sangat-sangat sayang...

~wassalam~ 

You Might Also Like

13 Comments

  1. Alhamdulillah..Allah bg kamu kesakitan akibat jatuh supaya kamu selamat drpd naik bas 2..akak pon t'kejut & b'syukur sgt2..cpt2 akak panjatkan kesyukuran krn panjangkan umur kamu..kalo ape2 jd pd kamu,ade ke sape2 nak inform pd akak..siyesly,akak rase nak nanges plak dik..Alhamdulillah..!!!

    ReplyDelete
  2. syukur alhamdulilah mia..tuhan da buat yg terbaik utk kite sume..:)

    ReplyDelete
  3. Ya Allah..yeke mia? aku tak dengar berita tadi...Alhamdulillah mia..betul kata ko..Allah masih sayangkan ko...take care..so kat mana ko ni?

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah.rase nak menangis baca citer lu nih.ehe. (T_T)

    ReplyDelete
  5. sis aina :
    amin..huhu..mia rasa laen mcm gile kak..tu la, if naek bas tu, xtahu la wujud lagi ke tak skrg ni...hehe


    yuyu :
    alhamdulillah yuyu...

    ReplyDelete
  6. hawa :
    berita semalam tak kuar lagi yang..mungkin hari ni kot..huhu..ni kat melaka lagi, harini balik tanjong..thanks dear..u too..take care tau..


    phat lee :
    hehe...rasa pon rasa gitu jugak...thanks komen ek

    ReplyDelete
  7. nusha :
    hehe..alhamdulillah dear..cedera sikit je..but better than the worst one kan..

    kak long :
    hhuhu..syukur sgt3

    ReplyDelete
  8. mujur mia xnaek
    aritu ina pon penah ade perasaan xnak g kl nek bas
    sebab rase mcm samting nk jadi
    bf ina pon rasa mcm tu
    tiba2 saling dapat rasa kata samting bad will hapen kalu ina nek bas tu
    las las si raksasa kene balek penang
    sambut aniveseri dekat penang je
    hehe~
    syukur sangat sangat kita maseh dipanjangkan umo!
    =)

    ReplyDelete
  9. ina :
    huhu..tu la ina..mia rasa cam gigil bila dpt berita ni..huhuhuh..btw, thanks tau

    ReplyDelete
  10. huhu..alhamdulillah dd, kalu tak silap mia, entry ni mia buat mlm kejadian dalam jam 11 lebih 10 oktober..masuk brita jam 12 am 11 oktober kan...then esok baru berita penuh..mia dpt tahu dulu sbb kawan ayah call..dia egat mia naek bas tu...

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^