This is Life

Monday, October 25, 2010

Assalamualaikum..

baeklah..sebelum membuta..ni nak share pendapat dengan korang semua..


Lazimnya, bila berlaku perkara yang merosakkan perancangan hidup, selalu manusia akan mengeluh, kenapa dugaan datang pada aku. Kenapa aku? Termasuklah saya, manusia kan.

But they didnt know, oh maaf. But we didnt know yang sebenarnya dugaan tu dijadikan untuk buat  kite sedar, untuk bagi kita lagi kuat dan mana tahu, dugaan tu datang sebab God wants to tell us yang sebenarnya ada yang lagi terbaik untuk kita. Trust me, setiap kejadian ada hikmahnya. Itu selalu orang cakap. Sangat betul sebenarnya. Sometimes, Tuhan duga kita dengan hilangkan apa yang kita sayang so that kita jadi lebih kuat dan menghargai insan-insan yang ada di sisi kita..

Mula-mula kita rasa dikhianati, disakiti, terluka dan bersedih dengan apa yang jadi pada kita, kita akan rasa macam, kenapa aku, kenapa, dan segala bagai cacian makian kita kasi pada mereka yang buat kita rasa useless macam orang bodoh tu.

Tapi my dear, bila datang perkara atau segala yang buat kita rasa happy, bersyukur, terharu atau berlaku perkara yang buat dalam hati kita ada taman, kita rasa apa? Kita akan rasa, ohhh! Nasib baik. Ohh, syukur aku yang dapat, ohh bestnya!! betul kan?

Banyak sangat yang saya lihat, bila dapat sesuatu yang lebih baik, yang buat kita rasa bahagia, kita rasa happy, gembira. now, cuba kita fikir perkara yang sama kalau kita ditimpa masalah atau dugaan. Fikir kenapa Tuhan pilih kita untuk terima semua ni? Sebab Tuhan sayang, dan nak jadikan kita lebih baik dari kita yang sebelum ini.

Saya 100% yakin, semua manusia pernah buat silap. Dah sekali silap, tak mustahil kita akan buat silap lagi. Contohnya, iron board kat umah saya ni, berbelas kali dah tukar, why? sebab mak nenek ni keep aje terlupe nak tutup iron. Ini bukti kukuh manusia buat silap yang sama berulang kali. Damn, bongok gile contoh. Is a jokes, guys. why so serious ni? hehe

So my dear, macamana pun life kita sekarang, seindah mana pun life korang atau sesukar, sesedih mana pun dugaan yang kita dapat, terima seadanya. Face it dengan hati yang terbuka. Even pahit dan amat menyedihkan, cuba terima ya. Kita boleh kurangkan rasa sakit tu dengan berkongsi, luahkan pada family, share dengan kawan-kawan yang rapat dengan kita dan kita percaya.

Hidup tak semestinya susah je memanjang, mesti ada yang menyenangkan juga even sekadar beberapa saat. Bersyukurlah kita masih dikelilingi dengan orang-orang yang kita sayang, insan yang baik dengan kita.

senyum seindah suria
yang membawa cahaya
senyumlah dari hati, duniamu berseri
senyum umpama titian dalam kehidupan
kau tersenyum, ku tersenyum, kemesraan menguntum


from the bottom of my heart,

You Might Also Like

8 Comments

  1. walau ada masalah macam mana pun, cubalah untuk senyum jugak kan.. ^_^

    dah pergi jogja ye..saya baru plan trip ke jogja next year..huhu

    ReplyDelete
  2. anis :
    betul dear.hhee

    last year pegi..

    ReplyDelete
  3. walau camne pon mslh , sy akn cari kamu cyg..!!~ =P

    ReplyDelete
  4. skool :
    hahahaaa..same goes to me dear..

    ReplyDelete
  5. kila :
    hahahaa...makcik uii....kamu pon comel jugakk..

    ReplyDelete
  6. saye tgh senyum kat mia!
    hehe~

    ReplyDelete
  7. fazlina :
    hehehe...saya nampak tu ina...tq ek

    ReplyDelete

SHARE LINK ANDA DI SINI

<a href="URL LINK BLOG U OLS"> NAMA BLOG U OLS</a>

thanks for dropping by...
^__^